FANDOM

Zuris – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to handlarz mieszkający w Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jego stoisko znajduje się na placu targowym. Sprzedaje różnego rodzaju zwoje, księgi (w tym potrzebną HyglasowiBoską Moc Gwiazd”), składniki run oraz mikstury: lecznicze, many i podnoszące statystyki. Swoje towary sprowadza w większości z klasztoru, a tylko niektóre przedmioty otrzymuje od alchemika Constantina, o którym nie ma pochlebnego zdania. Jako jedyny sprzedawca z targowiska nie mieszka w gospodzie pod Senną Sakiewką. Posiada swój własny dom, przyległy do gospody, znajdujący się za straganem. Gości on maga ognia Darona, który przybył z wizytą do miasta.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Sprzedaje bardzo rzadkie ziarna czerwonego pieprzu, importowane z Wysp Południowych, których Bezimienny potrzebuje do stworzenia mikstury dla Fortuno, przebywającemu w obozie bandytów w Jarkendarze.

Modyfikacje Edytuj

L'HIVER Edition Edytuj

W modyfikacji L'HIVER Edition nie sprzedaje zwojów z zaklęciami.

Zuris Mod Edytuj

W modyfikacji Zuris Mod sprzedaje dodatkowe mikstury oraz można go zabrać na statek.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Zuris nadal sprzedaje mikstury na targowisku. Wyznaje Velayi, że przez tańsze odpowiedniki mikstur sprzedawane przez Jorę może stracić dotychczasowe zyski. Uważa też, że wywary konkurenta są wadliwe i prosi bohaterkę o zbadanie sprawy. Po wykryciu skandalu i wycofaniu tańszych towarów, kupiec jest uradowany. Od Sary wojowniczka dowiaduje się, że handlarz zagłosuje na Hannę, jeśli dostanie bardzo rzadkie zaklęcie. Po przyniesieniu niestosowanego od czasów bariery zwoju przemiana w krwiopijcę, Zuris zgadza się głosować na właścicielkę gospody.

Przeznaczenie Edytuj

W modyfikacji Przeznaczenie ma całkiem nową twarz.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, więc dalsze losy Zurisa nie są znane. Prawdopodobnie zginął lub został wzięty do niewoli.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli bohater spyta się o pochodzenie ziół Constantina, to przed wschodnią bramą pojawi się po jednej sztuce każdej rośliny, którą alchemik zbiera przed miastem.
  • Posiada on ukryty dialog, w którym mówi bohaterowi o tym, że słoneczny aloes jest niezwykle śmierdzący zaraz po zerwaniu. By go odblokować, trzeba porozmawiać i wykorzystać sposób Lestera na dostanie się do miasta, a następnie odbyć rozmowę z Constantino. Bohater musi być również w trakcie zadania od Sagitty, związanego ze zdobyciem tej rośliny.