FANDOM

Zombie – nieumarły, występujący w każdej z czterech części serii Gothic. Zombie to ożywione za pomocą mrocznej magii ludzkie zwłoki. Nie posiadają własnej woli, kieruje nimi wyłącznie nienawiść do żywych oraz magowie, przez których są przywoływani. Ich rozkładające się ciała bardzo ograniczają ich zdolności bojowe.

Gothic Edytuj

Są powolne, lecz mają dosyć dużo punktów życia i siły. Ich ciała są w początkowej fazie rozkładu, a ubrania są jedynie lekko zniszczone. Występują głównie w starej wieży Xardasa i w krypcie pod kamiennym kręgiem.

Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wyglądają prawie tak samo jak w poprzedniej części. W Gothic II: Noc Kruka niektóre z zombie mają na sobie zardzewiałe zbroje Budowniczych. W tej części gry wielu nieumarłych ma twarze podobne do twarzy więźniów z Gothic. Występuje także kilka zombie zwanych sługami Kruka. Można je spotkać w jaskini na cmentarzu za gospodą Orlana, na cmentarzu na skraju Wielkiego Lasu, w Domu Strażników Umarłych, oraz w jaskiniach i mrocznych zakątkach Jarkendaru i Khorinis.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 pilnują głównie świątyń w Varancie, często towarzyszą im szkielety, czasami również mumie. Wydają dość przerażające dźwięki. Do walki używają najczęściej drewnianych pałek, są również trochę szybsze, niż w zombie z wyspy Khorinis. Najczęściej atakują w grupach. Wielu pradawnych Nordmarczyków powstaje z grobu jako zombie.

ArcaniA Edytuj

W Arcanii zombie przypominają bardziej te z pierwszej części. Bardzo powolne, występują w grupach. Wiele osobników przebywa w Thorniarze. Nie są wymagającymi przeciwnikami. Najłatwiej je zabić z dystansu, ale nawet jeśli podejdą do Bezimiennego, to ich ataki są powolne, bardzo często wymiotują.

Unikatowe Edytuj

Magowie Edytuj

Nordmarczycy Edytuj

Inne Edytuj

Taktyka Edytuj

Zombie są bardzo powolne i niezdarne. Kiedy wyczują żywą istotę szarżują na nią i starają się zatłuc ją na śmierć. Nawet średnio doświadczeni wojownicy będą w stanie trzymać na dystans kilka trupów naraz. Ich wolne ataki łatwo przerwać szybkim cięciem, dlatego efektowną taktyką jest podprowadzenie ich pod ścianę i ćwiartowanie, aż zombie padnie. Można także posłużyć się bronią dystansową lub magią, lecz duża ilość punktów życia tych nieumarłych przekłada się na duże zużycie many bądź pocisków. Większy problem sprawiają, gdy wspierają większą grupę innych ożywieńców, ponieważ świetne sprawdzają się w roli mięsa armatniego dla bardziej zabójczych, choć wrażliwych trupów.

Specjalne zaklęcie śmierć ożywieńcom oraz czary bojowe paladynów takie jak święta strzała zostały stworzone do walki z takimi właśnie stworzeniami.

Ciekawostki Edytuj

  • Orkowie nazywają ich martwymi Morrami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki