Zmniejszenie Potwora – zaklęcie szóstego kręgu magii przemiany, występujące w Gothic, Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Po inkantacji czaru ogromny potwór (troll, smok, golem itp.) zaczyna się kurczyć aż do osiągnięcia rozmiarów goblina. Następnie ucieka on w popłochu. Łatwiej jest go wtedy zabić, gdyż jest on dużo słabszy. Zaklęcie to znane jest tylko na wyspie Khorinis. Do zrobienia runy tego czaru potrzeba oprócz pustego kamienia runicznego także po jednym kle trolla oraz kości goblina.

Ciekawostki Edytuj

  • Co ciekawe, można wykorzystać ten czar także na ludziach, lecz najpierw trzeba im zmienić gildię na potwora za pomocą kodów.
  • W Gothic bohater może znaleźć zwój z tym czarem przy trollu. Nie jest on jednak niezbędny do pokonania tego potwora.
  • Zaklęcie Zmniejszenie Potwora nie działa na Smoka Ożywieńca.
  • W Gothic II (oraz w Nocy Kruka) bohater może kupić ten zwój u Zurisa za 250 sztuk złota. Drugi zwój z tym zaklęcia można znaleźć na Dworze Irdorath w komnacie ucznia czarnego maga.

Więcej z Fandomu