FANDOM

Zawalenie Starej Kopalni – wydarzenie, które miało miejsce w czasie trwania akcji Gothic.

Gothic Edytuj

Informacje o katastrofie Bezimienny uzyskuje od Diega w czwartym rozdziale. Przyjaciel ogłasza bohaterowi, że kopacze przez przypadek odkryli podziemną rzekę. Woda spowodowała, że podpory połamały się, a kopalnia się zawaliła. Ponoć przeżyli tylko nieliczni kopacze, jednak zostali pogrzebani żywcem, przez zawalone wejście do kopalni. Gomez stracił dostęp do magicznej rudy, bez której nie mógł dostawać od króla żywności i wielu innych rzeczy. Postanowił więc napaść i zająć Wolną Kopalnię należącą do Nowego Obozu.

Przeciwni temu pomysłowi byli Magowie Ognia, którzy zostali za to zamordowani przez strażników Gomeza (przeżył tylko przebywający poza obozem Milten). Ludzie ze Starego Obozu odkryli sekretne przejście w górach, dzięki któremu ominęli Nowy Obóz i bez większych problemów zajęli kocioł i kopalnię. Lee postanowił więc wysłać swoich dwóch zaufanych ludzi – Gorna i Bezimiennego – aby ją odbili. Ruszyli więc do wnętrza Wolnej Kopalni, by zabić znajdujących się tam strażników ze Starego Obozu.

Epilog Edytuj

Wydarzenie, jakim było zawalenie Starej Kopalni, miało wbrew pozorom niezwykle duży wpływ na rozwój fabuły pierwszej części gry. Wściekły Gomez kazał zabić Magów Ognia, których pomocy potrzebował główny bohater do zniszczenia bariery. Saturas, najwyższy mag kręgu wody, bardzo przejął się ich śmiercią. Jedyną osobą, która mogła pomóc im wszystkim odzyskać wolność, był teraz nekromanta Xardas. Niestety, nie był skłonny do udzielenia pomocy Magom Wody, gdyż miał własny plan zniszczenia magicznej bariery.