FANDOM

Zatopiona wieża Xardasa – pierwsza wieża nekromanty Xardasa.

Przed akcją gry Edytuj

Wieża znajduje się między starą cytadelą a górską fortecą. Xardas wzniósł ją zaraz po odejściu ze starego obozu. W wieży znajdowały się dwa obszerne, koliste pomieszczenia. Xardas przechowywał tam wszystko, co miał. Najcenniejsza była starożytna zbroja runiczna, którą nosił niegdyś wielki generał Uriziel. Został on jednak zabity przez orków. Nie wiadomo, w jaki sposób nekromanta wszedł w posiadanie pancerza. Podczas jednego z trzęsień ziemi, wody pobliskiego jeziora zalały imponującą budowlę. Uratował się tylko nekromanta. Wodą nie zostały zalane dwa pokoje, które zostały zajęte przez zombie i szkielety.

Gothic Edytuj

Wiele lat później do wieży dostał się Bezimienny, który zabił wszystkich nieumarłych i zabrał runiczną zbroję. Znalazł tam również runę teleportacji do magów ognia, która pomogła dostać mu się do zamkniętego, od IV rozdziału starego obozu.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W Gothic II: Noc Kruka od IV rozdziału znajduje się tam ciało Łowcy Smoków, w którym możemy znaleźć czarną perłę.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

modyfikacji Returning można tam wejść, jednak są tam potężniejsze odmiany zombie i szkieletów. Znajduje się tam również Sfera Mroku, a po odebraniu sfery, pojawia się ognisty demon, który będzie rozmawiał z bohaterem.

Mroczne tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice znajduje się tam nieumarły smok o wyglądzie Smoka Ożywieńca z Gothic II.