FANDOM

Zardzewiały miecz dwuręczny – broń, występująca w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz Gothic 3: Początek.

Gothic II Edytuj

Na broni widnieje wiele wyszczerbień, jest ona popękana i pokryta rdzą. Posiada ona zwyczajną głowicę, jelec wąsaty oraz uchwyt nad nim pozwalającym na chwyt drugą ręką ponad rękojeścią. Broń taką mają przy sobie głównie szkielety, które potrafią wykorzystać jej niemały potencjał. Bezimienny może sprzedać go za trzy sztuki złota. Bohater potrzebuje dwadzieścia pięć punktów siły aby jej użyć. Zardzewiały miecz dwuręczny zadaje dwadzieścia pięć punktów obrażeń.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Oręż nie różni się niczym od tego z Gothic II, uległy zmianie jedynie zadawane przez niego obrażenia które wzrosły do pięćdziesięciu punktów. Bezimienny potrzebuje pięćdziesięciu punktów siły do użycia oręża. Bohater może go sprzedać za osiem sztuk złota.

Gothic 3 Edytuj

W trzeciej części gry miecz ten jest bardzo podobny do zwykłego miecza dwuręcznego, jest jego zużytą wersją. W przeciwieństwie do egzemplarza w Gothic II miecz nie jest ani popękany, ani nadkruszony, jednak pokrywa go spora warstwa rdzy. Używają go głównie niewolnicy, którzy podczas wyzwalania miasta chwytają każdą broń. Kosztuje on sześćdziesiąt sztuk złota, ale wartość sprzedaży spada do piętnastu. Oręż zadaje sześćdziesiąt punktów obrażeń i wymaga sto dwadzieścia punktów siły oraz umiejętności duży oręż aby nią władać.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Miecz wygląda tak samo jak w Gothic 3. Jako że po podzieleniu Myrtany na cztery frakcje nie ma już niewolników miecz przestał być powszechnie używany, większość osób używała czegoś lepszego. Tak samo jak w poprzednich częściach, używają je szkielety. Bezimienny może nią władać jeżeli posiada minimum sześćdziesiąt punktów siły i posiada umiejętność walki mieczem I. Oręż zadaje jedynie trzydzieści punktów obrażeń.

Gothic 3: The Beginning Edytuj

Używają go przeważnie kościotrupy i kościotrupy wojownicy, Xardas może znaleźć go również na losowym zdarzeniu, podróżując po wyspie Khorinis. Bohater może kupić zardzewiały miecz dwuręczny od bezimiennego kowala w Khorinis za pięćset osiemdziesiąt sztuk złota, jego wartość sprzedaży to dwieście trzydzieści dwie sztuki złota. Aby Xardas mógł go użyć potrzebuje czterdzieści pięć punktów siły. Oręż zadaje przeciętne obrażenia i jest bardzo powolna. Jak wiele innych broni, może posiadać magiczne atrybuty.

Tabela bonusów w Gothic 3: Początek
Przedrostek Zwiększany atrybut Wartość bonusu
Zakarna Zdrowie +5 +10 +15 +20 +25 +30 +35 +40 +45 +50
Veldara Uszkodzenie od lodu +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
Noroma Uderzenia krytyczne +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
Innosa Uszkodzenie od ognia +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
Przyrostek Zwiększany atrybut Wartość bonusu
zniszczenia Uderzenia krytyczne +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
bitwy Umiejętność posługiwania się bronią +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
zręczności Zręczność +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
życia Zdrowie +5 +10 +15 +20 +25 +30 +35 +40 +45 +50
szybkości Prędkość ataku +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10
siły Siła +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +10

L'hiver Edition Edytuj

Wygląd miecza się nie zmienił. Jeden z egzemplarzy znajduję się nieopodal wieży Xardasa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki