FANDOM

Zardzewiały miecz – oręż występujący w Gothic, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów, ArcaniA oraz w Gothic 3: The Beginning.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry broni tej używają głównie szkielety i gobliny. Jest to pierwsza broń zaraz po kilofie, jaką Bezimienny znajduje. Bohater może go również kupić od Fiska za 10 bryłek rudy, jednak sprzedać może tylko za 5 bryłek rudy.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Miecza używają przeważnie bandyci i niewolnicy. Bohater może znaleźć wiele egzemplarzy tej broni porozrzucanych po całej Myrtanie. Broń zadaje tylko 30 obrażeń. Bezimienny może go kupić za 30 złotych monet, lecz sprzedać może tylko za 7 złotych monet.

ArcaniA Edytuj

Bezimienny bohater może znaleźć jeden egzemplarz tej broni w grobowcu Melgana, podczas wykonywania misji zleconej przez Gromara, w drewnianej skrzyni razem z okrągłą drewnianą tarczą i innymi rzeczami. Bohater może go sprzedać za 2 złote monety.

Gothic 3: The Beginning Edytuj

Xardas może go znaleźć w wielu spotkaniach losowych w początkowych fazach gry lub kupić w Khorinis i Initri. Zadaje od 16 do 20 obrażen. Bohater może go kupić za 10 sztuk złota, oraz sprzedać za 4 sztuki złota.