Fandom

Gothicpedia

Zamek w Górniczej Dolinie

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Share

Zamek w Górniczej Dolinie
GI • GII
Zamek w GD (G1) ogólny widok dzień (by Ossowski21).png
Zamek w Gothic

Informacje
Typ
Zamek
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Zamek w Górniczej Dolinie
GI • GII
Zamek w Górniczej Dolinie (Gothic II) (by SpY).png
Zamek w Gothic II

Informacje
Typ
Zamek
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Zamek w GD (G1) ogólny widok (by Ossowski21).png

Widok na zamek nocą

Zamek w Górniczej Dolinie – fortyfikacja na terenie Górniczej Doliny położona w jej centralnym punkcie. Dawniej zamieszkiwana przez królewskich żołnierzy, następnie magnatów, potem na krótki okres przejęta przez paladynów, pod koniec akcji Gothic II zostaje zdobyta przez orków.

Przed akcją Gothic Edytuj

Zamek był we władaniu króla Rhobara II, który poprzez zamieszkujących tam żołnierzy kontrolował zarządzanie kopalniami rudy. Był też prawdopodobnie wykorzystywany jako wielki magazyn tego kruszcu. Wokół zamku powstał Stary Obóz. Po utworzeniu bariery nastąpił wielki bunt, w wyniku którego zamek wszedł we władanie więźniów.

Gothic: Der Comic Edytuj

Zamek odgrywa bardzo ważną rolę w komiksie, ponieważ to tutaj, Milten i Diego wykonują skomplikowany plan mający na celu uratowanie Gorna przed śmiercią. Pod osłoną nocy, w magazynie znajdującym się w zamku, Diego kradnie worki z rudą a następnie ucieka z nimi przez dach. Następnie spotyka swojego przyjaciela Miltena i przypadkowo wchodzą do pokoju Gomeza. Na szczęście nie było tam magnata natomiast znajdowała się tam jego kobieta. Dochodzi do negocjacji dzięki którym cała trójka ucieka. Udają się do siedziby magów gdzie trafiają na medytującego Drago. Niestety, w ostatniej chwili czarodziej zauważył suknię kobiety znikającą za rogiem. Mag, najemnik i kobieta uciekają do wieży. Drago wyrusza w pościg za nimi i trafia kwasowym czarem na worek magicznej rudy który powoduje eksplozję. Bohaterów uratowało drzewo na które wskoczyli w ostatniej chwili. Po tym zdarzeniu stworzono drugie przejście w zawalonej wieży.

Gothic Edytuj

Po wielkim buncie zamek zamieszkują największe osobistości Starego Obozu, czyli Magnaci, Magowie Ognia oraz ważniejsi strażnicy. Na zamku mieści się również kuźnia, skąd pochodzi większość broni z Obozu. Istnieje tu też niewielka Świątynia Innosa, założona przez jego kapłanów. Zamieszkuje tam największy Mag Ognia pod barierą Corristo, któremu Bezimienny musi zanieść otrzymany przed wrzuceniem do Kolonii list. Po wymordowaniu Magów Ognia zamek, jak i cały obóz zostaje szczelnie zamknięty na przybyszów z zewnątrz. Po zdobyciu runy teleportacyjnej do Obozu bohater teleportuje się do siedziby magów i zabija Gomeza oraz innych magnatów wraz i ich strażnikami, pozostawiając zamek opustoszały. Niedługo potem bariera upada i ocalali więźniowie opuszczają obóz.

Budowa Edytuj

Zamek zewsząd otacza mur, jedynym wejściem do niego jest wielka brama. Pilnowana jest przez dwóch strażników i Thorusa. Wschodnia część zamku jest zniszczona, przy południowej wybudowano targowisko, a przy północno wschodniej arenę. Natomiast przy zachodnim murze powstało niewielkie kąpielisko. Dodatkowo jedna z zamkowych wież zawaliła się i utworzyła drugą bramę do obozu.

Za bramą znajduje się dziedziniec, na którym ćwiczą strażnicy pod czujnym okiem Skorpiona. Za nim stoi ogromny pałac magnatów – siedziba Gomeza. Po prawej stronie bramy mieści się strzelnica i kuchnia Balama i Omida. Tuż przy ścianie pałacu znajdują się drzwi do piwnicy magnatów. Obok samego pałacu mieści się Świątynia Innosa. Naprzeciwko znajduje się kuźnia Stone'a i sklep Skipa. Po lewej stronie bramy mieszczą się kwatery strażników i wejście do lochów. Przed budynkiem strażnicy urządzili sobie miejsce spotkań, rozpalili tam nawet ognisko.

Gothic II Edytuj

Zamek w GD (G2) brama (by Ossowski21).png

Brama do zamku

Po ucieczce więźniów z Górniczej Doliny zamek zajmują Paladyni, których celem jest zgromadzenie rudy i przewiezienie jej na kontynent. Wkrótce zostaje on oblężony przez Orków, a zewnętrzny pierścień niszczą Smoki. Zielonoskórzy ustawiają taran przy najbardziej zniszczonej części zamku - wschodniej, ponieważ Paladyni zamknęli bramę. Jednak taran zapadł się w ziemię, przez co Orkowie nie mogą go ruszyć. Stał się on jedynym przejściem do zamku, ponieważ paladyni zakratowali bramę.

Kiedy Bezimienny przybywa z powrotem do Doliny zastaje na zamku Gorna i Miltena. Podczas polowania na smoki docierają tam również Angar i łowcy smoków. Jeżeli Bezimienny chce Torlofa jako kapitana statku będzie musiał wpuścić orków do zamku. Zanim orkowie przypuszczą ostateczny szturm Lord Hagen wyrusza z oddziałem paladynów na przełęcz, by zapobiec śmierci Garonda i jego żołnierzy.

Zmiany na zamku Edytuj

Na terenie twierdzy zaszło kilka zmian. Kuźnia została przeniesiona na zewnątrz, a dawna jest wykorzystywana jako magazyn. Na miejscu kuchni Balama i Omida utworzono salę tortur, prowadzoną przez Brutusa. Ponieważ dawne lochy zawaliły się, nowe więzienie powstało w miejscu dawnej strzelnicy. Opustoszała również świątynia Innosa. Pałac magnatów został przejęty przez Garonda. Przebywa on tam wraz z najważniejszymi paladynami.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent zamek zostaje prawdopodobnie zdobyty przez orków, a Paladyni zostali wybici lub wzięci do niewoli. Po zjednoczeniu Myrtany Rhobar III prawdopodobnie odbił całe Khorinis, w tym zamek.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II dach głównej siedziby jest odbudowany, a brama wejściowa ma podwójną kratę.
  • W modyfikacji Jaktyl budowla ta też występuje tyle, że są zmienione tekstury zamku, a sam budynek jest pod wodą.
  • W Gothic dowolna zaatakowana przez Bezimiennego osoba, która zacznie uciekać, będzie kierować się do zamku w Starym Obozie. Nawet jeżeli jest to członek Nowego Obozu, bądź bandyta z Kanionu trolli.
  • Zamek w Gothic II znajduje się nieco głębiej niż w Gothic.
  • W modyfikacji Bumshak można podbić zamek wraz z orkami.
  • Modyfikacja Wasteland Mod przywraca zamkowi lochy z Gothic I.
  • W modyfikacji L'hiver edition, w jednym z pokojów w pałacu, można znaleźć obraz przedstawiający Daenerys Targaryen znanej z serialu "Gra o Tron".

Więcej w Fandom

Losowa wiki