FANDOM

Zły – postać występująca w Gothic. Jest to cień mieszkający w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Jest jednym z najbardziej wpływowych cieni w obozie. Za dnia przesiaduje na ławce przed swoim domem. Jego chata znajduje się w zewnętrznym pierścieniu przy palisadzie i niedaleko północnej bramy. Jeśli Bezimienny pragnie dołączyć do Starego Obozu, potrzebne jest jego poparcie. Daje on wtedy misję znalezienia strażnika o imieniu Nek i zabrania jego wartościowego amuletu. Sugeruje bohaterowi, aby udał się do Fletchera – zastępcy Neka. Kiedy Bezimienny oddaje amulet, Zły jest ucieszony i chętnie poprze bohatera.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Zły na zlecenie Kruka miał zabić Neka, będącego jednym z kurierów magów, jednak cień wyręczył się strażnikiem Pacho. Na ślad zbrodni trafia Bezimienny, ale Zły nie chce się do niczego przyznać. Dopiero po tym jak bohater wyjawia imię przełożonego cienia - Kruka, Zły przyznaje się do zabójstwa Neka. Mówi, żeby protagonista przyszedł w nocy do jaskini kretoszczurów, gdzie cień powie mu wszystko. Kiedy jednak wieczorem Bezimienny przybywa na miejsce spotkań Zły nic mu nie wyjawia. Twierdzi, że Kruk zabiłby go, gdyby powiedział choć jedno słowo o tym, a ta wiedza może okazać się bardzo niebezpieczna. Chwilę później dochodzi do walki, w której Zły ginie z ręki Bezimiennego.

Czas Zapłaty Edytuj

Zły został awansowany na strażnika. Pilnuje on wejścia na tereny orków. Abel, jeden z mieszkańców obozu rebeliantów każe Rickowi przynieść mu głowę Złego. Rick wraz z towarzyszami (Hankiem, Angusem i Rodneyem) rusza go zabić. Zły ginie z ręki Ricka lub jego kompanów.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie, Zły i inni barykadują się w zamku. Kiedy spotyka Bragusa, mówi, że jest bardziej przerażony niż zły, gdyż Gomez wyznaczył go na zwiadowcę. Za 2 butelki piwa może sprzedać Bragusowi trochę informacji. Opowiada, że niedawno widział ożywieńców dobijających się do drzwi w składowisku Cavalorna. Sądzi, że tam jest ktoś żywy. Po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu pod wodzą Lee i Laresa istoty Beliara nagle atakują zamek, wskutek czego Zły i inni ludzie (poza Bragusem) giną. Protagonista przysięga pomścić ich śmierć.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku magicznej bariery najprawdopodobniej ginie lub dołącza do bandytów.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.