Fandom

Gothicpedia

Złoto (metal)

4983strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Złoto
Samorodek zlota.JPG
Żyła złota w Gothic II: Noc Kruka
Informacje
Powszechność
Gothic: brak informacji o powszechności
Gothic II: prawdopodobnie znacząco powszechny
Zastosowanie
Waluta w postaci monet, biżuteria, zastawa, zdobienia.

Złoto – cenny minerał, służący jako surowiec do wytworu monet i kosztowności. Jego obróbką zajmują się złotnicy i mincerze. Jedna sztuka złota służy jako waluta w świecie Gothic.

Złoto w Gothic Edytuj

Pod magiczną barierą złoto albo nie było eksportowane, albo nie miało tam żadnej wartości. W Górniczej Dolinie obowiązywał handel wymienny, zaś za przedmiot o wartości jedną obrano bryłki rudy. Nie spotykamy tam wyrobów ze złota, oprócz monet, które mogą jednak być wykonane z innego materiału. W dodatku nie miały tam żadnej wartości.

Złoto w Gothic II Edytuj

W Khorinis życie było bogatsze, lecz nie za bogate. Używano tam złota jako waluty i nie obowiązywał tam handel wymienny. Bezimienny nie spotyka tam zbyt wiele bogatych osób, jako że od pewnego czasu Gildia Złodziei okrada mieszkańców. Dlatego w Khorinis nie ma złotników, jedynym na wyspie jest najemnik Bennet, który jako jedyny umie naprawić zniszczoną oprawę Oka Innosa. Złote monety Bezimienny może znaleźć w skórzanych mieszkach i workach.
Moneta Khorinis.JPG

Awers i rewers złotej monety z Khorinis. Na awersie widnieje wizerunek paladyna, na rewersie – dwie tarcze i orzeł.

Złote przedmioty występujące w Gothic II: Edytuj

Część opraw magicznych amuletów i pierścieni również jest wykonana ze złota.

Przedmioty zadań ze złota występujące w Gothic II Edytuj
  • Ciężki złoty talerz – znajduje się w skrzyni w koszarach w Khorinis. Jeśli Bezimienny odda go Marii i jest najemnikiem zawyży mu wynagrodzenie;
  • Krwawe puchary – (występują pod nazwą "Puchar pełen krwi"). Na całej wyspie jest ich sześć, gdy Bezimienny należy do gildii złodziei otrzyma zadanie by je zebrać. Jeden ma małą wartość, lecz wszystkie razem są bezcenne, dlatego za ich kradzież bohater otrzyma niemałą sumkę;
  • Sekstans – na ogół służy marynarzom do wyznaczania pozycji na świecie. Bezimienny znajduje go tylko raz (w Gothic II: Noc Kruka dwa razy). Jest również przedmiotem uwagi w gildii złodziei, jego znalezienie zleca Bezimiennymu Ramirez. Jeden egzemplarz znajduje go w skarbie Pedrakhana lub na biurku w domu Grega. Jest wart tysiąc pięćset sztuk złota;
  • Oko Innosa – jego oprawa jest wykonana ze złota, toteż gdy zostaje zniszczona Bezimienny musi o jej naprawę poprosić Benneta;
  • Święta Aura Innosa – magiczny amulet, możliwy do zdobycia tylko przez potężnego maga ognia. Doskonale chroni posiadacza;
  • Kamień wiedzy – niewiele o nim wiadomo, tylko to, że jest to piękny klejnot osadzony w ozdobnej złotej oprawie;
  • Posążek Innosa – jest w większości wykonany ze złota, jeden taki został skradziony Eddzie. Bezimienny może go znaleźć m.in. w ratuszu.

Złoto w Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Samorodek zlota.JPG

Żyłka złota w kopalniach bandytów

W Gothic II: Noc Kruka złoto bohater może wydobywać, gdy zdobędzie bandycki pancerz i wkradnie się do obozu bandytów, kopacze nauczają Bezimiennego tej umiejętności. Posiadając kilof Bezimienny będzie mogł w kopalni złota wydobywać jego samorodki, następnie otrzymywać za ich przyniesienie złote monety od Crimsona. Umiejętności kopania złota bohater uczy się bardzo szybko, gdyż nie zawsze potrzebuje do tego punktów nauki.
Złote przedmioty występujące w Gothic II: Noc Kruka: Edytuj
  • Bryłka złota – mały samorodek złota. Wydobywany w kopalni złota w obozie bandytów. Bezimienny może go sprzedać za 3 sztuki złota lub wymienić u Crimsona na 10 sztuk złota.
  • Złoty sztylet – nie wygląda on na wykonany ze złota, prawie nie różni się od zwykłego sztyletu oprócz tego, że daje +5% do walki bronią jednoręczną.
Przedmioty zadań ze złota występujące w Gothic II: Noc Kruka: Edytuj
  • Złoty kompas – należał do Garetta, lecz odebrał mu go Greg, który zakopał go na plaży nieopodal obozu piratów. Jego miejsce zakopania jest oznaczone wielkim czerwonym "X". Bezimienny może go odkopać za pomocą kilofa. Co ciekawe, kompas wcale nie jest wykonany ze złota.
  • Złota misa Bromora – cenne naczynie, należące do Bromora, które ukradła mu Lucia. Zleca bohaterowi za zadanie jej odnalezienie.
  • Skrzynia ze skarbem – skrzynia zakopana przez Francisa w kopalni w kanionie w Jarkendarze. Jest wypełniona kosztownościami, znajduje się w niej również dziennik skarbnika. Bezimienny może ją wykopać za pomocą kilofa.
  • Cenny posążek Innosa – od zwyczajnego posążka różni się tylko tym, że ten należy do Darona. Gdy Bezimenny mu go przyniesie, ten pomoże mu dostać się do klasztoru.
245.jpg

Żyła złota w Gothic 3

Złoto w Gothic 3 Edytuj

Podobnie jak w Gothic na kontynencie obowiązuje handel wymienny, lecz przedmiotem o wartości 1 jest właśnie złoto. Tam też możemy złoto wydobywać.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II handlarze mają niewiele złota w ekwipunku, lecz gdy poprosimy o pokazanie jego towarów handlarz wytworzy sobie nieskończoną ilość złota.
  • Gothic 3 bohater, by móc nauczyć się jakiejś umiejętności musi nauczycielowi zapłacić w złocie, to samo tyczy się chramów.
  • Gothic 3 w kopalni w Geldern można bez skrupułów wydobywać złoto, zaś by wydobywać je w kopalni w Ben Erai, należy mieć co najmniej 75% reputacji w tym mieście.

Więcej w Fandom

Losowa wiki