Fandom

Gothicpedia

Zębacz

5323strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Zębacz – bestia, występująca w każdej części serii Gothic. Przebywa zawsze w stadzie. Wygląda jak mały dinozaur, jest niezwykle szybki i zwinny. Wbrew pozorom nie jest bardzo silny.

Gothic Edytuj

W Gothic zębacze są stadnymi drapieżnikami, o szarej skórze i charakterystycznym braku przednich łap. Bezimienny może wyciąć zębaczowi cztery kły i jednego pazura, przebywają one najczęściej na ziemiach orków.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W drugiej części występują najczęściej w dawnej kolonii karnej. Bohater może z nich wyciągnąć dwa pazury i dwa kły. Występują także silniejsze gatunki – smoczy zębacz, a w dodatku również jeden z jego kuzynów – brzytwiak.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 atakują szybko bez wyraźnego ostrzeżenia. Są mniejsze od osobników z wyspy Khorinis. Mają kolor zielony, więc są przystosowane do polowania w lesie. Bezimienny może wyciągnąć z zębaczy jeden kawałek surowego mięsa, jednego zęba oraz skórę zębacza. W Varancie występują także mroczne zębacze, a w Krainach Centralnych pomarańczowe, zwane groźnymi zębaczami.

ArcaniA Edytuj

Na Argaanii zębacze występują w okolicach bagien Tooshoo. Budzą strach wśród mieszkańców Czarnej Toni, a nawet niektórych Magów Wody. Są dość wymagającymi przeciwnikami, które atakują szybko i bardzo silnie.

Taktyka Edytuj

Zębacze w przeciwieństwie do większości zwierząt podkradają się do ofiary zanim zaatakują. Mogą sprawiać problemy niedoświadczonym myśliwym – są szybkie, zwinne, atakują w stadach i mają potężne szczęki najeżone ostrymi zębami. Zaleca się wobec nich użycie magii lub broni dystansowej. Jeśli bohater zdecyduje się na walkę w zwarciu może zauważyć, że zębacze często stoją poza zasięgiem ciosu. Dlatego warto jest pozwolić gadowi zaszarżować, by następnie uniknąć ciosu – wtedy zębacz sam wejdzie pod nasze ostrze. W późniejszych etapach rozgrywki przestają sprawiać problemy.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II: Noc Kruka Bezimienny może również wyciągnąć z niego skórę topielca, kiedy nauczy się odpowiedniej umiejętności od Jacka Aligatora.
  • W pierwszych odsłonach gry zębacze są świetnymi nurkami i pływakami.
  • Ścierwojady i szczury są naturalnym pożywieniem zębaczy.
  • Podobnie jak inne potwory Content Modzie 2.6 zębacze znowu wyglądają tak jak w poprzednich częściach serii.
  • W trzeciej części serii zębacz jest dość skocznym stworzeniem. Jego najpotężniejszy atak opiera się na skoku na ofiarę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki