Fandom

Gothicpedia

Xesha

4993strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze41 Udostępnij

Xesha
Xesha G4.png
Xesha w kryjówce Seleny

Informacje
Gildia
Tytuł
Arcykapłanka
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Miejsce spoczynku
Występowanie
Status
Nie żyje (zabita przez Bezimiennego)
Wyznanie
Bogini (dawno przed akcją ArcaniA)
Dubbing

Xesha – demonica, występująca w ArcaniA. Jest ona wielką arcykapłanką Ahn'Bael.

Przed akcją ArcaniA Edytuj

Xesha i inne Ahn'Bael, tak jak Ahn'Nosiri służyły Bogini. Dochodziło między nimi do konfliktów, które ostatecznie doprowadziły do bitwy w centralnej części świątyni ich pani. Ahn'Bael poniosły ogromne straty, ich arcykapłanka została uwięziona w wielkiej bryle lodu, zaś jeszcze większe straty poniosły Ahn'Nosiri, gdyż jedyną kapłanką, która przeżyła walkę była Selena. Obszar bitwy został nazwany miejscem spoczynku Xeshy.

ArcaniA Edytuj

Xesha jest jedyną wyróżniającą się Ahn'Bael. Tak jak swoje siostry podobna jest do niebieskiej harpii z tą różnicą, że posiada duże ciemnopurpurowe skrzydła oraz czerwone, demoniczne oczy. Nie ma włosów, lecz faliście pozginane rogi. Od innych demonic główna antagonistka różni się jeszcze umiejętnościami. Jest o wiele silniejsza od zwykłych Ahn'Bael, tym samym walka z nią może okazać się wyzwaniem. Wielka arcykapłanka jest także bardzo zuchwała oraz pewna siebie.

Wojownik z Feshyr przeżył. Ten głupiec Drurhang zawiódł! Przybył. Czuję to. Zabić go! Musicie go zabić! Armia nieumarłych. Demon rośnie w siłę, wkrótce tu przybędzie. Moi nieumarli ochronią go przed paladynami. Drurhangu. Drurhangu! Fortecę trzeba zdobyć, nim się przebudzi. Słyszysz, co mówię, Drurhangu? Zmiażdżyć paladynów! Wgnieść w ziemię! Pochłonie ich ciemność. Sny stają się coraz wyraźniejsze. Nadciąga dzień przebudzenia. Przygotujcie się! Thorniara upadła. Dzieci śmierci zwyciężyły!
― Mowa uwięzionej Xeshy

Minęło dużo czasu od wielkiej bitwy w świątyni na szczycie góry Białookiej. Xesha przez cały ten czas była zamrożona w lodzie. Porzuciła wiarę w Bogini i postanowiła zawładnąć nad światem, jednak aby zapewnić sobie bezpieczeństwo wysłała Krwawe Żmije na czele z Drurhangiem, żeby napadli i spalili wioskę na wyspie Feshyr, gdyż według przepowiedni tylko człowiek pochodzący z tejże wyspy będzie miał tyle mocy, aby ostatecznie zakończyć żywot arcykapłanki Ahn'Bael.

W późniejszym etapie wydarzeń, demonica rozkazuje orkom z klanu Gnatołamaczy uprowadzić Lestera, ponieważ podobno dowiedział się on czegoś o świątyni w górach. Demonica wytwarza swoją projekcję astralną i osobiście przesłuchuje byłego członka obozu Bractwa w podziemiach siedziby agresywnych zielonoskórych. Kiedy Bezimienny zjawia się ratować swojego przyjaciela, Xesha po krótkiej wymianie zdań nasyła na niego Magrokha oraz kilku wojowników.

Do następnego spotkania między przywódczynią Ahn'Bael, a głównym bohaterem dochodzi w świątyni Bogini, jednak Xesha jest wtedy uwięziona w górze lodowej, a wybraniec słyszy tylko jej głos.

Później nadchodzi tak bardzo upragniony przez wielką arcykapłankę moment, gdyż wydostaje się ona z lodowego więzienia i wraz z pozostałymi Ahn'Bael wyrusza zaatakować klasztor na klifie, bowiem w jego podziemiach znajduje się kryjówka Seleny. Bezimienny o tym wszystkim dowiaduje się od Xardasa, który chce uratować duszę króla Rhobara III od żerującego w niej arcydemona. Bohater wyrusza więc do klasztoru, gdyż tylko ostatnia Ahn'Nosiri może zapieczętować Amulet Śniącego. Targa nim również chęć zemsty, bo od Drurhanga dowiedział się, że arcykapłanka Ahn'Bael wydała rozkaz spalenia jego rodzinnej wioski. Tymczasem Xesha sieje spustoszenie na klifie, zabijając większość mnichów.

Ostatecznie Bezimienny spotyka się z nią twarzą w twarz w podziemnej kryjówce Seleny, gdzie po zaciętej walce zabija demonicę, tym samym wypełniając przepowiednię Ahn'Nosiri.

Ciekawostki Edytuj

  • Xesha podczas ostatecznej walki, ciągle nasyła na Bezimiennego te same stworzenia.
  • ArcaniA: Upadek Setarrif Śniący twierdzi, że arcykapłanka Ahn'Bael zawiodła zgodnie z jego planem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki