FANDOM

Wyzwolenie Cape Dun – bitwa, podczas której Bezimienny z pomocą Wenzela odbił miejscowość Cape Dun z rąk orków. Bunt rozpoczął się na polecenie Javiera i buntowników z Reddock, którzy paradoksalnie nie udzielili mu wsparcia. Mimo wszystko, po zwycięskiej bitwie, uczestnicy powstania zostali hojnie wynagrodzeni przez paladyna.

Przyczyny buntu Edytuj

Kiedy orkowie zajęli Cape Dun i zniewolili ludność, wśród niewolników, jak i buntowników wygnanych z miasta zaczął narastać gniew. Gdy przywódcą buntowników został Javier, zreorganizował on armię, uzbroił ludzi, nawet kobiety, po czym polecił stworzyć buntownicze podziemie w Cape Dun. Javier jako dobry dowódca wiedział jak rozpocząć rewolucję, bał się jednak krwawego stłumienia powstania przez orków. Nadziei jednak dodał mu bohater, który przysłużył się dla Reddock.

Przygotowania do buntu Edytuj

Pierwsze przygotowania do buntu zostały rozpoczęte przez Javiera. Wysłał swojego człowieka, Phila, który szybko zyskał posłuch wśród niewolników. Kolejne przygotowania rozpoczął Bezimienny. Najpierw rozprawił się z patrolami orków wokół Reddock, potem usprawnił działanie tego obozu. Javier polecił mu, by odszukał Phila i zaczął szpiegować orków. Bohater, po kilku zleceniach (w tym dostarczeniu mikstur Deckardowi, i walce z Ortegą) wystarczająco przysłużył się Cape Dun. Szpiegując dowiedział się o uwięzionym paladynie. Przygotował i poinstruował odpowiednio niewolników a następnie spotkał się z Wenzelem. Ten zgodził się na rewolucje i podziękował za odszukanie jego pucharu ognia. Wkrótce potem Wenzel, razem z Bezimiennym rozpoczęli rewolucję.

Przebieg bitwy Edytuj

Po chwili wszyscy chwycili za broń. Bezimiennemu i Wenzelowi z trudem udało się wydostać z latarni, gdzie wykończyli przeciwników obozujących wokół areny. Po krótkiej i bardzo krwawej walce, latarnia została oczyszczona z orków, a Wenzel z bohaterem i Copperem, zeszli na dół, gdzie napotkali na większy opór. Oprócz Uruka zebrali się tam elitarni orkowie, jak i groźni wojownicy z pustyni. Pomimo przewagi liczebnej wroga buntownicy dzielnie, a ich siły zostały wzmocnione przez Phila i innych niewolników, którzy dołączyli do powstania. W decydującym momencie bitwy Bezimiennego zabił Uruka, a opór orków ostatecznie się załamał; niedobitki sił wroga rzuciły broń i uciekły z obitego miasta. Bitwa była wygrana.

Skutki bitwy Edytuj

Dzięki pomocy Bezimiennego Cape Dun zostało wyzwolone, a sytuacja w rejonie ustabilizowana, dzięki czemu buntowniczy obóz w Reddock mógł zająć się odbudową wybrzeża. Dodatkowo upadek kolejnych miast na rzecz króla Rhobara przysporzył popularności Bezimiennemu, co wpłynęło korzystnie na jego dalsze kontakty z buntownikami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki