Fandom

Gothicpedia

Wyzwolenie Cape Dun

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Rewolucja w Cape Dun
Cape dung3.jpg
Informacje
Miejsce
Wynik
Zwycięstwo Buntowników
Uczestnicy
Buntownicy
Dowódcy
Uruk
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Straty
Prawie Nikt
Wszyscy

Wyzwolenie Cape Dun – bitwa, podczas której Bezimienny z pomocą Wenzela odbił miejscowość Cape Dun. Bunt rozpoczął się na polecenie Javiera i buntowników z Reddock, którzy paradoksalnie nie udzielili mu wsparcia. Mimo wszystko, po zwycięskiej bitwie, uczestnicy powstania zostali hojnie wynagrodzeni przez paladyna.

Przyczyny buntu Edytuj

Bunt został spowodowany przez to, że orkowie zajęli Cape Dun i zniewolili ludność. Tak wśród niewolników, jak i buntowników wygnanych z miasta rósł gniew. Gdy przywódcą buntowników został Javier, zreorganizował on armię. Uzbroił wszystkich ludzi, nawet kobiety, w odpowiednie pancerze i bronie, zależnie od rangi postaci. Javier jako dobry dowódca wiedział jak rozpocząć taką rewolucję, bał się jednak krwawego stłumienia przez orków. Nadziei jednak dodał mu bohater, który przysłużył się dla Reddock.

Przygotowania do buntu Edytuj

Pierwsze przygotowania do buntu zostały rozpoczęte przez Javiera. Ten wysłał swojego człowieka, który zwał się Phil. Ten szybko zyskał posłuch wśród niewolników. Kolejne przygotowania rozpoczął Bezimienny. Najpierw rozprawił się z patrolami orków wokół Reddock, potem usprawnił działanie tegoż obozu. Javier, nie udzielił mu wsparcie, powiedział tylko, by poszukał Phila i zaczął szpiegować u orków. Bohater, po kilku zleceniach (w tym dostarczeniu mikstur Deckardowi, jak i walce z Ortegą) wystarczająco przysłużył się Cape Dun. Szpiegując dowiedział się o uwięzionym paladynie. Przygotował i poinstruował odpowiednio niewolników… Był gotów na spotkanie z Wenzelem. Ten zgodził się na rewolucje i podziękował za odszukanie jego pucharu ognia. Jednak orkowie usłyszeli rozmowę.

Przebieg bitwy Edytuj

Po chwili wszyscy chwycili za broń. Bezimiennemu i Wenzelowi z trudem udało się wydostać z latarni. Wykończyli kilku przeciwników stojących wokół areny. Po śmierci Arokkha wrócili z odsieczą Wenzelowi. Po krótkiej i bardzo krwawej walce, latarnia została oczyszczona z Sług Beliara. Wenzel z bohaterem i Copperem, napotykając mały opór zeszli na dół. Na dole Uruk zorganizował większy opór. Oprócz wodza zebrali się tam elitarni orkowie, jak i groźni wojownicy z pustyni. Pomimo przewagi liczebnej wroga trójka rojalistów walczyła dzielnie. W krytycznym momencie, gdy zdawało się, że wrogów wciąż przybywa pojawił się Phil i niewolnicy. Zablokował dopływ nowych jednostek spod bramy miejskiej. W wyniku tego niedobitki orkowych sojuszników musiały uciec. W tym momencie decydujący cios Bezimiennego zabił Uruka. Morale wrogów było w strzępach. Umieli się tylko rzucić do panicznej ucieczki. Bitwa była wygrana.

Skutki bitwy Edytuj

Dzięki pomocy Bezimiennego Cape Dun zostało wyzwolone, jako drugie miasto do nowego Królestwa Myrtany. Dzięki podbiciu Ardei, oraz Cape Dun, obóz buntowników w Reddock, mógł powoli kończyć swą działalność. Dodatkowo upadek kolejnych miast na rzecz króla Rhobara zaczął napawać orków przerażeniem. Dzięki temu Bezimienny bohater miał ułatwione kontakty z pozostałymi buntownikami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki