FANDOM

Wytrzymałość – współczynnik występujący w Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów, ArcaniA, ArcaniA: Upadek Setarrif i modyfikacji Returning do gry Gothic II: Noc Kruka

Wytrzymałość należy do trzech najważniejszych współczynników, obok punktów życia i many. Jej ilość się zmniejsza wraz ze skakaniem, walką i długotrwałym biegiem. Gdy pasek wytrzymałości zostanie pusty, bohater m.in. nie może dalej biegać, niemniej jednak szybko – wręcz automatycznie – zawartość paska odnawia się.

Returning Edytuj

Wytrzymałość – oznaczona zielonym paskiem – nie odnawia się sama, potrzebne są do tego rośliny bądź mikstury. Bezimienny zużywa ją poprzez bieganie sprintem bez użycia mikstury bądź walkę. Gdy pasek wytrzymałości spadnie do zera, bohater podczas walki zacznie tracić punkty życia. Trwałe zwiększenie wytrzymałości może się odbyć poprzez naukę u Wulfgara lub Corda.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Bezimienny rozpoczyna rozgrywkę posiadając 100 punktów wytrzymałości. Wytrzymałość jest używana podczas biegania, walki i skakania. Jeśli bezimienny posiada niewystarczającą ilość puntów wytrzymałości, bohater nie może skakać, biec i wyprowadzanie ciosów jest o wiele wolniejsze.

Jedyne sposoby na trwałe zwiększenie wytrzymałości to wypicie specjalnej mikstury, spożycie odpowiedniego ziela lub modlitwa przy chramie, natomiast chwilowy brak energii bohater może zaspokoić poprzez zażycie odpowiedniej rośliny lub napoju na jej bazie np. mikstura wytrzymałości, ogrzyliść lub żelazodyga.

Bezimienny ma możliwość nauczenia się umiejętności Wytrzymałość wilka, dzięki której prędkość spadania punktów wytrzymałości podczas biegu zmniejsza się o 50%.

ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Pasterz z Feshyr zdobywa punkty wytrzymałości poprzez osiąganie kolejnych poziomów. Są one zużywane podczas wyprowadzania specjalnych ataków bronią.