Fandom

Gothicpedia

Wyspy Południowe

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze21 Udostępnij

Wyspy Południowe
Gothic-4-arcania-1554.jpg
Informacje
Typ
Archipelag
Położenie
Ocean, na południe od Myrtany
Mieszkańcy
Ludzie
Zarządca
Lord Tronter (przed akcją gry)
Ważne postacie
Ważne miejsca
Setarrif - stolica
Występowanie
Gothic 2 (wspomniane)
Gothic 3 (wspomniane)

Wyspy Południowe – archipelag wysp, położony na południowych oceanach, który oddzielił się od Królestwa Myrtany w czasie wojny z orkami lub podziału na frakcję po jej zakończeniu.

Geografia Edytuj

Największą z wysp jest Argaan. To na niej znajduje się stolica państwa, Setarrif, gdzie rezyduje król Ethorn VI. Jest też obłożona klątwą króla Thorniara. Na południe od Argaan leżą wyspy Korshaan i Torgaan. Na zachód od Argaan znajduje się mała wysepka Feshyr. Na wyspach oprócz stolicy leżą miasta Thorniara oraz Stewark oraz mniejsze miasta portowe i wioski. Na bagnach mieści się wioska ludzi zwana Czarną Tonią. W Thorniarze znajduje się też magiczna bariera, pod którą schowany jest Amulet Śniącego. Koło Stewark jest też Krwawa Dolina, gdzie zamieszkują myśliwi. Kompleks wysp położony jest mniej więcej w tej samej odległości od Khorinis, ile wynosi dystans pomiędzy Myrtaną a Khorinis.

Wyspy Edytuj

  • Argaan - największa wyspa, siedziba króla Ethorna;
  • Torgaan - jedna z wysp archipelagu;
  • Korshaan - jedna z wysp archipelagu;
  • Feshyr - najmniejsza z wysp archipelagu, to tutaj mieszka nowy Bezimienny.

Ludność Edytuj

Archipelag zamieszkują ludzie. Dawniej wierzyli w Boginię, gdyż znajduje się tam jej świątynia. Większość społeczności wyznaje jednak innych bogów, Innosa, Adanosa i Beliara. Kilkoma mieszkańcami z Wysp Południowych poznanymi w poprzednich częściach gry byli Abuyin, Gorn i Randolph. Mieszkał tu także pradziad Hatloda, budowniczego łodzi z Silden. Społeczność Wysp posiada gildie. Gildia gońców leśnych zamieszkuje w Krwawej Dolinie i jest zorganizowana w przeciwieństwie do łowców z Myrtany. Gildia zarządzana jest przez Craglana. Istnieje też gildia wojowników.

Historia Edytuj

Wiele lat przed zrzuceniem Bezimiennego do Górniczej Doliny Wyspy Południowe zostały zaatakowane przez wojska Myrtany. Armie kontynentu pod dowództwem samego Świętego Rhobara i Lorda Dominique rozbiły wojska południa. Zwykli żołnierze jak i Paladyni nie mieli jednak szans w starciu z Magicznym golemem. Wtedy nadszedł król Rhobar z młotem napełnionym mocą Innosa w ręku. Jednym ciosem rozbił kamiennego przeciwnika, dzięki czemu ofensywa mogła trwać dalej, a w końcu Wyspy Południowe zostały zdobyte. Wiele lat później, korzystając z zamieszania spowodowanego wojną z orkami, Wyspy Południowe wyzwoliły się spod władzy Myrtany. Dekadę po tym wydarzeniu wojska Myrtany ponownie napadły na archipelag.

Ciekawostki Edytuj

  • Na Wyspach Południowych uprawiany jest niezwykle ostry czerwony pieprz, możliwy do kupienia w Khorinis.
  • Stąd najczęściej pochodzą ludzie z ciemną karnacją skóry, tacy jak Feros czy Gorn.
  • Ludzie pochodzący z Wysp Południowych byli czarnoskórzy, natomiast w Arcanii prawie wszyscy są biali.
  • W serii Risen również występują Wyspy Południowe.

Więcej w Fandom

Losowa wiki