Fandom

Gothicpedia

Wyspa Khorinis

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze53 Udostępnij

Khorinis – wyspa, należąca do Królestwa Myrtany. Miejsce akcji dwóch pierwszych części serii Gothic. Najważniejszymi punktami na wyspie jest Górnicza Dolina, miejsce ogromnych złóż magicznej rudy, która podtrzymywała całą gospodarkę miasta i jej bogactwo. Po zniszczeniu Bariery miasto zbankrutowało, a żaden statek kupiecki nie zaglądał do portu. Miasto zaopatrują okoliczne farmy, jednak Onar, najbogatszy z farmerów, zbuntował się przeciw królowi, z powodu częstego rozkradania majątku przez straż miejską i doprowadził tym samym do wojny domowej. Za górami znajduje się dolina Jarkendar, którą zamieszkiwała starożytna cywilizacja Budowniczych czcząca Adanosa. Została ona zniszczona przez potop. Niedaleko centrum wyspy znajduje się klasztor Magów Ognia, który został zbudowany w czasach starożytnych, oraz tzw. Słoneczny Krąg - na którym doszło do zniszczenia Oko Innosa, a następnie do jego naprawy przez trzech potężnych arcymagów, czyli Xardasa – najpotężniejszego arcymaga w sadze, Vatrasa – arcymaga wody i Pyrokara – arcymaga ognia. W wielkiej jaskini na północy swoje legowisko ma jedyny na Wyspie Khorinis czarny troll. Niedaleko miasta znajduje się Wielki las gdzie można znaleźć wiele groźnych bestii, na przykład orków, szkielety i wargi. Na północ od miasta Khorinis umiejscowiona jest Latarnia Morska Jacka. Niedaleko wyspy jest mała wysepka pełna jaszczurów gdzie swoje łupy ukrywa Gildia Złodziei. Na samym środku wyspy swoją tawernę ma Orlan, nosi ona nazwę „Gospoda pod Martwą Harpią”. Tawerna ta jest siedzibą Wodnego Kręgu pracującego dla magów wody.

Gdy Bezimienny odpłynął na Dwór Irdorath, cała wyspa została zajęta przez orkową armię, a miasto zostało najprawdopodobniej spalone. W ArcaniA bohater dowiaduje się, że Paladyni mogą wysłać rudę, czyli wyspa prawdopodobnie została odbita.

Historia wyspy Edytuj

Historia wyspy wraz z najważniejszymi datami i wydarzeniami.

Przed akcją Gothic Edytuj

Miasto Khorinis zostało założone w odległej przeszłości z powodu wielkich pokładów magicznej rudy. Przed powstaniem Bariery wyspą zarządzał Lord Tymorisin, którego podwładnym był burgrabia Bergmar. Dziesięć lat przed akcją gry, król Rhobar II wysłał do Górniczej Doliny magów, aby ci stworzyli magiczną barierę, która miała za zadanie powstrzymać ucieczki skazańców. Tak naprawdę bariera ta miała chronić pokłady przed sługami Beliara i nim samym.

Gothic 3: Początek Edytuj

Khorinis jest niewielkim miastem znajdującym się w głębi wyspy Khorinis na południe od latarni morskiej Tunasa. Nie ma dostępu do morza, więc utrzymuje się głównie z handlu wewnętrznego. Miasto dzieli się na dwie części. W zewnętrznej części mieszkają przeciętni obywatele, m.in Kilbas, nauczyciele Suram i Muras, kupiec, sprzedawca broni Smith, Samel oraz kilku strażników. Znajduje się tam również więzienie. W części górnej stoi świątynia śmierci.

Gothic Edytuj

Podczas akcji pierwszej części sagi w mieście Khorinis panował dobrobyt. Kupcy wymieniali magiczną rudę na złoto i inne towary luksusowe. Wiele statków cumowało do portu. Biedniejsi obywatele miasta mogli znaleźć zatrudnienie przy handlu i na statkach. Kiedy magiczna bariera upadła, zbiegli skazańcy zajęli część wyspy, utrudniając handel wewnętrzny, a samo jej zniszczenie spowodowało również całkowity upadek handlu zamorskiego.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Na wyspę przybywają paladyni pod przywództwem Lorda Hagena wysłanego tam przez króla, który obawiał się utraty kontroli na wyspą. Paladyni przejmują władzę odsuwając od władzy gubernatora Lariusa, sprawującego do tej pory władzę nad wyspą. Niestety sytuacja szybko się pogarsza i paladyni tracą kontrolę nad wyspą w skutek bandytów, buntu chłopów i ataku orków. Po odpłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath, orkowie wydostają się z Górniczej Doliny i niszczą miasto.

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W czasie, kiedy Bezimienny bohater dopływa do Myrtany i wyzwala świat spod wpływu bogów, wyspa Khorinis zostaje zdobyta przez orkową armię, która tam stacjonuje.

ArcaniA Edytuj

Po tym, jak Bezimienny koronował się na Rhobara III, wyrusza przywrócić pokój na wyspie Khorinis. Oddziały króla dostają się na wyspę i pokonują armię orków. Wyspa Khorinis wraca pod panowanie Królestwa Myrtany, a miasto zostaje odbudowane i ponownie zaludnione. Kopalnie rudy na powrót funkcjonują.

Najważniejsi mieszkańcy Edytuj

Najważniejsze miejsca Edytuj

Miasto Khorinis Edytuj

Potężny ośrodek handlowy. W czasie akcji Gothic słusznie uważany za jedno z najbogatszych miast Królestwa Myrtany. Przed upadkiem bariery, otaczającej Górniczą Dolinę źródłem bogactwa tego miejsca była magiczna ruda, która najpierw była wydobywana przez skazańców, a później trafiała na statki, które transportowały ją na kontynent. W tamtym okresie miasto przeżywało okres swojej świetności. W czasie akcji Gothic II i Gothic II: Noc Kruka jest zaledwie cieniem swojej przeszłości. Na ulicach szerzy się głód i przestępczość, a niegdyś bogaci kupcy i właściciele statków transportowych bankrutują, ze względu na odcięcie jedynego źródła dochodu. Pierwotnie władzę sprawował tutaj gubernator Larius, lecz po przybyciu paladynów ustąpił na rzecz Lorda Hagena. W III części osada zostaje podbita, a w Arcanii wraca pod skrzydła Myrtany.

„Gospoda pod Martwą Harpią” Edytuj

Jest to ciesząca się zasłużoną popularnością gospoda, której właścicielem jest Orlan. Znajduje się w centrum wyspy, gdzie krzyżują się drogi do miasta, klasztoru i na farmy. Sporadycznie są tutaj organizowane zawody w piciu, których inicjatorem jest niejaki Rukhar. Są tam 3 pokoje do wynajęcia, z których może skorzystać główny bohater. W Nocy Kruka gospoda służy ponadto za główną kwaterę Wodnego Kręgu i to właśnie tam przyjdzie Bezimiennemu wstąpić w szeregi tej organizacji.

Klasztor Innosa Edytuj

Jest to duchowe centrum wyspy, nad którym pieczę sprawuje najwyższa rada z arcymagiem ognia Pyrokarem na czele. Swoją siedzibę mają tutaj kapłani Innosa, nowicjusze rozpoczynający swoje życie na drodze wiary, a także nowo mianowani paladyni, którzy przybyli tutaj kontynuować swoją edukację pod czujnym okiem magów. Klasztor utrzymuje się z wyrobu i sprzedaży wina (przede wszystkim do miasta, jak i do pobliskiej gospody "Martwa Harpia"). Główny bohater chcąc przedostać się za bramę tego miejsca musi złożyć daninę w postaci tysiąc sztuk złota i owcy (w Nocy Kruka pojawia się inny sposób, polegający na wykonaniu zadania dla rezydującego w Khorinis maga ognia Darona). Od III rozdziału wrota tego miejsca stają otworem przed Bezimiennym, bez względu na gildię, jakiej jest członkiem.

Farma Onara Edytuj

Farma Onara znajduje się na południowo-wschodniej części wyspy. Od czasu upadku Bariery bogaty właściciel ziemski całkowicie zerwał kontakty z miastem, gdyż nie spodobało mu się to, że strażnicy miejscy rozkradają mu cały majątek. Zatrudnił do obrony Najemników. Przywódcą najemników jest Lee.

Górnicza Dolina Edytuj

Górnicza Dolina Khorinis słynie z bogatych złóż magicznej rudy. Magowie otoczyli ją magiczną barierą, aby skazańcy nie mieli możliwości ucieczki, lecz coś poszło nie tak i jej twórcy zostali uwięzieni pod nią. Po upadku bariery cała Dolina jest pod kontrolą orków, którzy oblegają zamek. Po odpłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath, orkowie zajmują również resztę wyspy.

Zapomniana Dolina Budowniczych Edytuj

Jest to najbardziej wysunięta część wyspy na północy. Wiele lat temu żyła tutaj cywilizacja Budowniczych. Kiedy dowódca armii Quarhodron zdobył podczas jednej z wypraw Szpon Beliara, był jednak silny i oparł się jego woli. W ten sposób przyprowadził samego Beliara do miasta Adanosa. Bronią władał jego syn Rademes. Miał jednak zbyt słaby umysł, został opętany przez miecz. Opętany Rademes wywołał wojnę domową. Adanos zesłał powódź, która zniszczyła cywilizację Jarkendaru. Obecnie na tych terenach żyją piraci oraz bandyci Kruka. Gdy Bezimienny przybył do Jarkendaru, wszystko się zmieniło - od teraz bandytami nie rządzi Kruk, tylko Thorus.

Galeria Edytuj

Stworzenia zamieszkujące wyspę: Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie, Khorinis nie miało być wyspą, lecz krainą na kontynencie. Świadczy o tym fakt, że w Gothic: Der Comic miasto Khorinis ukazane jest jako otoczone górami, bez dostępu do morza, a informacja, jakoby Khorinis miało być wyspą nie pojawia się w ani jednym momencie w trakcie gry.
  • Jak można wyczytać w almanachu (będąc łowcą smoków), wyspa była niegdyś nazywana Karinis.
  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyspa Khorinis nie została w pełni pokazana w żadnej części serii. Możliwe, że za wielkimi masywami górskimi na wschodzie centralnej części Khorinis oraz za zachodnimi górami Górniczej Doliny są jeszcze jakieś tereny, których nie pokazali twórcy. Sylvio i jego ludzie przybyli z południa, a nie z Wysp Południowych, a to może znaczyć, że za południowymi górami Doliny jest jakiś niewspominany region, do ktorego mogły wcześniej pływać statki.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wyspa Khorinis

  • Kompletna mapa wyspy Khorinis

    20 wiadomości
    • Rozumiem, że daleko temu do profesjonalizmu, ale jeździć się da i mogę się czasami przy tym rozerwać :). Robię to przede wszystkim...
    • <div class="quote">Kasznalot01 napisał(a):<br />Powiem to, co zwykle zapaleńcom o wielkich ambicjach. Takie rzeczy ...

Więcej w Fandom

Losowa wiki