FANDOM

Opis Edytuj

Wymiar ludzi jest w istocie Wymiarem Adanosa. Obejmuje wszystkie znane i nieznane wyspy oraz kontynenty znajdujące się w świecie Gothic. Jest to materialny wymiar, w którym znajdują się wszystkie miejsca, które przyjdzie nam odwiedzić w grze.

Geneza Edytuj

Na początku nie było nic, wówczas pojawił się Innos, to on stworzył Wszechświat. Wówczas Innos podzielił się, a z tego podziału narodzili się Beliar i Adanos. Wtedy Adanos stworzył obok wymiarów swoich braci Wymiar Ludzi. Adanos stworzył ocean, a z oceanu wyłoniła się ziemia, a na niej wszystko co żywe (roślinność i zwierzyna), podarował też światu księżyc. Innos stworzył magię oraz dał światu słońce. Na samym końcu stworzył ludzi. Jednak Beliar nie znosił tego nowego świata i wypowiedział wojnę Innosowi. Neutralny Adanos, w trosce o stworzenia żywe, zaklął bogów aby przestali ze sobą walczyć kosztem ludzi, orków i innych stworzeń. Ograniczył im tym samym, wpływ na świat. Wtedy właśnie wyodrębniły się dwa inne wymiary istniejące w jednym Wszechświecie: Wymiar Beliara, czyli zaświaty i pandemonium oraz Wymiar Innosa. Pomiędzy nimi, oddzielony barierą, egzystuje Wymiar Adanosa - Wymiar Ludzi.

Krainy Edytuj

W skład wymiaru wchodzi przede wszystkim cały świat znany z Gothica, są to:

Bogowie Edytuj

Wymiar ludzi nie powstał sam, ale został stworzony przez bogów:

  • Innos - stwórca Wszechświata jako całości wymiarów oraz życia;
  • Beliar - ustanowił śmierć w świecie Adanosa;
  • Adanos - to on posiada największą władzę w tym świecie, ponieważ ochronił przed zgubnym wpływem wojny między bogami życie, lądy i morza;
  • Bogini - nie wiadomo, jaki miała wpływ na tworzenie świata, jednak możliwe jest, że brała w nim udział;

Ciekawostki Edytuj

  • Między wymiarami znajduje się bariera uniemożliwiająca przenikanie się światów. Jednak przy odpowiednim ułożeniu gwiazdozbiorów Wołu i Wojownika, bariera staje się cieńsza i przeniknięcie jej staje się możliwe. Bohater dowiaduje się tego z księgi Boska Moc Gwiazd.
  • Nekromanci potrafią przywołać istoty z innych wymiarów (dokładnie z Wymiaru Beliara, nie istnieje żadna wzmianka mówiąca o demonach Innosa).
  • Od maga Hyglasa można się dowiedzieć, że bariera oddzielająca Wymiar Ludzi od Wymiaru Beliara staje się coraz słabsza. Któregoś dnia może przestać istnieć, a wówczas dojdzie do najazdu demonów na ludzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki