Fandom

Gothicpedia

Wymiar Beliara

5330stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Wymiar Beliara (lub Wymiar Demonów, Zaświaty) – jeden z boskich wymiarów, będących częścią świata Gothic.

Opis Edytuj

Wymiar Beliara to wymiar potępieńców, upiorów, demonów, oraz wszelakich innych plugastw, jednocześnie będący domem, dla każdej duszy po śmierci (wynika to ze słów przysięgi Ognia i Wody z Gothic). Czarni magowie, orkowi Szamani (w tym i Mistrz Przywołań) oraz nekromanci potrafią przełamać granice tego mrocznego wymiaru, dzięki czemu mogą przyzwać do naszego świata potężne istoty, takie jak demony, golemy, ożywieńcy itp. Budowniczowie potrafili dodatkowo przyzywać z zaświatów duszę swych przodków, aby zaciągnąć od nich rady i wiedzy.

Mieszkańcy wymiaru Edytuj

  • Beliar – mroczny bóg i władca śmierci, jego serce zwane Morgradem, spoczywa w centrum wszechświata.
  • Śniący – po Beliarze najpotężniejsza istota w tym wymiarze.
  • Bestia Beliara – ostatni przeciwnik w Gothic 3: Zmierzch Bogów. Za czasów Wiecznego Wędrowca został wysłany przez Beliara z misją zniszczenia świata.
  • Smok Ożywieniec – przywódca orkowej armii w tym hordy Beliara z Górniczej Doliny oraz zwierzchnik poszukiwaczy i innych smoków.
  • Smoki – potężne, prastare i niezwykle inteligentne gady.
  • Kruk – niegdyś był prawą ręką Gomeza. Później sprzedał duszę Beliarowi.
  • Zuben – władca Asasynów i wybraniec Beliara.
  • Kalom – Fanatyczny sługa Śniącego.
  • Czarny mag z Dworu Irdorath – sługa Smoka Ożywieńca.
  • Demony – słudzy mrocznego boga.
  • Dusze zmarłych – stanowią najniższą część hierarchii mieszkańców tego wymiaru.

Wejścia do wymiaru Edytuj

W sadze jest tylko jedno wejście do tego wymiaru - portal w świątyni Śniącego, jednak Bezimienny nie może z niego skorzystać.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki