Fandom

Gothicpedia

Wymiar Beliara

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Wymiar Beliara
Portal w świątyni Śniącego (Gothic I) (by SpY).png
Brama do Wymiaru Beliara

Informacje
Typ
Wymiar
Mieszkańcy
Demony
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Siedziba Beliara

Wymiar Beliara (lub Wymiar Demonów, Zaświaty) – jeden z boskich wymiarów, będącym częścią świata Gothic, do którego nie mamy dostępu.

Opis Edytuj

Wymiar Beliara to wymiar potępieńców, upiorów, demonów, oraz wszelakich innych plugastw, jednocześnie będący domem, dla każdej duszy po śmierci (wynika to ze słów przysięgi Ognia i Wody z Gothic I). Z podobnym światem mamy do czynienia w mitologii greckiej - Hades. Czarni magowie, Orkowi Szamani (w tym i Mistrz Przywołań) oraz Nekromanci potrafią przełamać granice tego mrocznego wymiaru, dzięki czemu mogą przyzwać do naszego świata potężne istoty, takie jak demony, golemy, ożywieńcy, itp. Budowniczowie potrafili dodatkowo przyzywać z zaświatów duszę swych przodków, aby zaciągnąć od nich rady i wiedzy.

Mieszkańcy wymiaru Edytuj

Z tego co wiemy do tej pory możemy wynosić, że z tego wymiaru pochodzą:

  • Śniący - jest on zaraz po Beliarze najpotężniejszą istotą w tym Wymiarze.
  • Smok Ożywieniec - jest on przywódcą orkowej armii i hordy Beliara, w Górniczej Dolinie.
  • Beliar - Sam mroczny bóg przebywa w mrocznym wymiarze, jednak ma przewagę nad innymi bogami. Jego serce spoczywa na ziemi, jest centrum wszechświata, a astronomowie nazywają je Morgradem.
  • Smoki - potężne potwory których przywódcą jest smok ożywieniec.
  • Kruk - prawa ręka Gomeza; wysłannik Beliara.
  • Zuben - wybraniec Beliara, władca Asasynów.

Z historii opisanej na pulpitach w Gothic 3 wynika, że potwory pojawiły się na ziemi przed powodzią, za czasów Wiecznego Wędrowca wraz z Bestią wysłaną przez Beliara, z misją zniszczenia świata. Bestia pochodziła z Wymiaru Beliara.

Wejścia do wymiaru Edytuj

W sadze znajdujemy tylko jedno wejście do tego wymiaru - portal w świątyni Śniącego.

Ciekawostki Edytuj

  • Według legendy, Beliar w ogniach swego wymiaru wykuł potężny miecz, zwany Szponem Beliara.
  • W modyfikacji Die Bedrohung występuje jeszcze jedno wejście do wymiaru Beliara.
  • Podobnym wymiarem, do którego nie można się dostać jest wymiar Innosa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki