FANDOM

Wojna domowa w Jarkendarze – konflikt, który miał miejsce dawno temu na wyspie Khorinis.

Szpon Beliara Edytuj

Generał JarkendaruQuarhodron podczas jednej ze swoich batalii zdobył Szpon Beliara – potężny miecz, napełniony mocą samego Beliara. Beliar za pomocą oręża chciał opętać Quarhodrona, jednak wola żołnierza była zbyt silna. Dzięki Szponowi żołnierze Jarkendaru pokonali każdego wroga. Z biegiem lat Quarhodron się zestarzał, a mający nad nim władzę Kapłani nakazali wybrać nowego generała. Wojownicy jednak sprzeciwili się woli Kapłanów, ponieważ mogłoby to osłabić ich pozycję w społeczeństwie. Zwołano radę, składającą się z przywódców pięciu kast: przywódcy Kasty Wojowników – Quarhodrona, przywódcy Kapłanów – Khardimona, przywódcy Uczonych, przywódcy Uzdrowicieli i przywódcy Strażników Umarłych.

Rademes władcą Edytuj

Khardimon mający główne zdanie kazał oddać Szpon Beliara Kapłanom. Oznaczałoby to osłabienie pozycji Kasty Wojowników. Quarhodron wybrał na swego następcę syna – Rademesa. Dawny generał nie miał nic przeciwko, ponieważ darzył miłością i zaufaniem swego potomka. Wręczył mu Szpon Beliara w nadziei, że artefakt pomoże jego synowi dowodzić armią równie dobrze co niegdyś on sam. Tak Rademes zyskał tytuł Generała wojsk Jarkendaru i stał się przywódcą Kasty Wojowników. Jednak siła woli Rademesa była bardzo słaba. Miecz przejął kontrole nad młodym wojownikiem. Kontrolowany przez złą siłę mrocznego miecza, doprowadził do wybuchu wojny domowej.

Bagna Jarkendar.jpg

Niegdyś znajdowało się tu miasto Jarkendar

Rebelia w Jarkendarze Edytuj

Dzięki opętaniu Rademesa, Beliar szybko uzyskał kontrolę nad jego podwładnymi. Obywatele Jarkendaru zabijali się nawzajem, kradli i gwałcili. To samo się działo z żołnierzami. Przywódcą całej rebelii był generał Rademes. Opętany władca zabił wszystkich Strażników Umarłych, aby ci nie wezwali na pomoc przodków. Po tym wydarzeniu uzdrowiciele uciekli z doliny, zamykając za sobą portal. Quarhodron planował zebrać ostatnich żołnierzy, którzy nie zostali opętani i pokonać swego syna w otwartej walce. Khardimon i Wielki Uczony wiedzieli jednak, że dopóty Rademes ma Szpon Beliara nikt go nie pokona. W tajemnicy rada naszpikowała świątynię Adanosa pułapkami. Quarhodron zwabił do świątyni Rademesa i uwięził go tam. Kiedy tylko Rademes został uwięziony, Khardimon oraz Quarhodron zapieczętowali świątynię ponosząc przy tym śmierć, a tajemnice ponownego otwarcia świątyni zabrali ze sobą do grobu. Rademes – syn wielkiego wodza i generał Jarkendaru zmarł w hańbie uwięziony w świątyni przez własnego ojca.

Wielka powódź Edytuj

Rebelia jednak trwała dalej, mieszkańcy i żołnierze opętani przez Szpon Beliara walczyli z resztkami dawnej armii Jarkendaru dowodzonej przez Quarhodrona, którzy próbowali przywrócić spokój na tych ziemiach. Adanos nie mógł patrzeć jak jego wyznawcy na jego ziemi mordują się nawzajem. Zesłał więc potężną falę, która zniszczyła miasto i tą niegdyś wspaniałą cywilizację. Nieliczni, którzy przeżyli masakrę żyli dalej w spustoszonej dolinie. Na miejscu miasta powstało wielkie bagno, a większość budynków została zniszczona. Uczony, który przeżył, opisał te straszne dzieje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki