Fandom

Gothicpedia

Wojna bogów

5394strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Wojna Bogów – toczona przez wieki wojna Beliara z Innosem, jest niszczycielskim konfliktem trwającym od początku świata. Adanos od wieków próbuje załagodzić ten konflikt.

Przed akcją gryEdytuj

Beliar rozpoczął wojnę, gdyż zazdrościł Innosowi jego wyznawców. Innos na wieść o tym, że musi walczyć z własnym bratem zapłakał, a trwało to trzynaście lat.

Gothic IIEdytuj

Po przeczytaniu Almanachu w podziemiach klasztoru, Bezimienny może wyczytać, o tym, że po przybyciu wybrańca Wojna Bogów zacznie się toczyć również na ziemi – wyznawcy Beliara zaczęli walczyć ze sługami Innosa razem ze swoimi wybrańcami – Człowiekiem (wybrańcem Innosa) i Bestią (wybrańcem Beliara). Jednak pośrodku sił obu bogów stoi Adanos – bóg równowagi, który dba, by wojna nie zakończyła się zwycięstwem którejś ze stron, gdyż skończyło by się to utratą wolnej woli lub rządami śmiercionośnego chaosu.

Gothic 3Edytuj

Po wydostaniu się z wyspy Khorinis, bohater dostaje się na kontynent gdzie z pomocą Xardasa dowiaduje się, że do zakończenia wojny potrzebne są artefakty Adanosa.

Wygrana InnosaEdytuj

Bezimienny oddaje artefakty Adanosa bogowi ognia. Innos przemawia do bohatera a ten staje po jego stronie, po czym wyrusza zabić przywódcę asasynówZubena oraz wyzwolić miasta myrtany z rąk orków. Działania bohatera przechylają szalę na stronę Innosa, który wygrywa wojnę. Dodatkowo Bohater przynosi ogniste puchary do klasztoru w Nordmarze, a potem oddaje je paladynom.

Wygrana Beliara Edytuj

Zdobywając zaufanie Assasynów, Bezimienny dostaje się do świątyni w Bakareshu, składając w ofierze artefakty Adanosa. Beliar rozkazuje bohaterowi unicestwić zdrajcę Xardasa, nieudolnego władcę Zubena, króla Myrtany Rhobara II i nieposłusznych wodzów orków. Bezimienny wykonując polecenia boga ciemności, zwiększa panowanie Beliara nad światem ludzi.

Równowaga Edytuj

Bohater niszczy artefakty Adanosa dzięki mocy kamienia ogniskującego w piecu znajdującym się w kopalni na terenach Klanu Młota. Bezimienny wyrusza następnie do Vengardu i zabija Rhobara II oraz Zubena w Ishtar. Tym samym pozbawia bogów mocy nad wymiarem ludzi, co powoduje, że tracą swoje wpływy na świecie. Po utracie mocy Innos i Beliar nie są w stanie prowadzić wojny między sobą, co skutkuje zakończeniem odwiecznego konfliktu niszczącego świat. Od tej pory ludzie i orkowie są wolni, jednak nie wykorzystują danej im wolności dobrze i wkrótce dochodzi do nowej wojny.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wojna bogów

  • Bitwa o Khorinis

    10 wiadomości
    • To co Bezio odbił Lorda Hagena z niewoli ?? W tym wątku uznajemy wszystkie części 
    • Jaki jest sens odniesienie się do częsci, które nie są kanoniczne i zasadniczo nie ma sensu się do nich odnieść???

Więcej z Fandomu

Losowa wiki