Fandom

Gothicpedia

Wojna Gomeza i Lee

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Udostępnij

Wojna z Gomezem
Najemnicynowy.jpg
Informacje
Miejsce
Wynik
Klęska magnatów
Uczestnicy
Dowódcy
Okyl
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Straty
Zginęło większość magnatów z wyjątkiem Kruka oraz wielu strażników.
Zginęli wszyscy ludzie w wolnej kopalni
a z magów ognia przeżył tylko Milten.

Wojna z Gomezem – konflikt, między Nowym, a Starym Obozem. Zakończył się ostateczną porażką magnatów i ucieczką ludzi z Nowego Obozu poza Górniczą Dolinę.

Przyczyny konfliktu Edytuj

Gdy magowie tworzyli barierę coś poszło nie tak i zostali uwięzieni pod znacznie większą niż się spodziewali magiczną kopułą. Skazańcy szybko wykorzystali okazję i wymordowali królewską straż. Na czele więźniów stanął Gomez. Był on egoistycznym i lubiącym pławić się w luksusach człowiekiem. Wielu nie podobały się jego rządy. Skazańcy wzięli pod opiekę magów, którzy tworzyli barierę. Arcymagiem był Xardas. Nie podobały mu się rządy Gomeza. Twierdził nawet, że Gomez potrafi być nieobliczalny. Xardas opuścił więc zarówno Stary Obóz jak i zakon magów i zamieszkał jako nekromanta na ziemiach orków. Za przykładem Xardasa poszedł Saturas i grupka niższych rangą magów. Opuścili oni zakon i stali się magami wody, a następnie wraz z Laresem i grupą najemników założyli Nowy Obóz.

Walka by Kubar906.jpg

Strażnicy Starego Obozu ostrzeliwują najemników

Przebieg wojny Edytuj

Niedługo później do Koloni wtrącony został Generał Lee. Z czasem stał się przywódcą Nowego Obozu. Szkodnicy Laresa atakowali notorycznie ludzi Gomeza i konwoje Starego Obozu. Jeden z najemników – Okyl zdołał okraść zamkowy magazyn z rudy. Rozpoczęła się regularna wojna. Nie doszło jednak do większej bitwy. Nastroje były dziwne, albowiem ludzie Lee i Gomeza widząc siebie nie atakowali się. Podczas wielu lat atmosfera rosła. Wreszcie nastały czasy, kiedy rozpoczęła się prawdziwa wojna. Wtedy zawaliła się Stara Kopalnia – ostatnie źródło rudy Gomeza. Przyparty do muru i jeszcze bardziej groźny Gomez rozkazał zaatakować kopalnię Magów Wody. Sprzeciwili się temu Magowie Ognia, pod wodzą Corristo. Nocą strażnicy zamordowali skrycie magów, a następnie pod wodzą Szakala wyruszyli do Wolnej Kopalni. Z zaskoczenia ludzie Gomeza otoczyli kopalnię i wybili znajdujących się tam ludzi Nowego Obozu. Ludzie Lee – Gorn i Bezimienny odbili kopalnię. Niedługo później Bezimienny za pomocą runy teleportacyjnej dostał się do Starego Obozu i zabił Gomeza.

Więcej w Fandom

Losowa wiki