Fandom

Gothicpedia

Wodny Krąg

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Wodny Krąg
Karczma Orlana (by Cassidy005).jpg
Gospoda pod Martwą Harpią – siedziba Wodnego Kręgu
Informacje
Przywódca
Siedziba
Członkowie
Uniform
Wyznanie
Występowanie

Wodny Krąg – tajna organizacja, stworzona przez Magów Wody jeszcze przed wojną z orkami, której przywódcą w czasie wydarzeń rozgrywających się w Gothic II: Noc Kruka jest Vatras. Jej członkowie chronią magów oraz pomagają im w różnych zadaniach, często robiąc za posłańców. Ci wojownicy Adanosa są zbrojnym wsparciem Magów Wody, jednak działalność ta diametralnie różni się od zakonu paladynów wspierających Magów Ognia. Członkowie Kręgu działają bowiem subtelnie i pozostają w ukryciu przed społeczeństwem, ponadto ich główną siłą nie jest oręż, lecz rozbudowana sieć wpływów. Każdy członek Kręgu otrzymuje wodny pierścień z akwamarynem, pikę bojową oraz pancerz. Są to jedyne znaki rozpoznawcze, ponieważ zrzeszeni nie mogą zdradzać kim są, chyba że zaufanej osobie, która będzie godna wstąpić do bractwa. Główną zasadą organizacji jest walka o równowagę na świecie, by żaden z bogów nie urósł zbytnio w siłę. Zwierzchnikami zrzeszonych są Magowie Wody. Członkostwo wiąże się z wypełnianiem różnorodnych zadań. Każdy z członków może liczyć na wsparcie swoich towarzyszy z tejże gildii. Vatras, jako przedstawiciel Magów Wody, decyduje o tym, kogo przyjąć w szeregi organizacji, jednak każdy członek Kręgu ma pewien wpływ na decyzje o przyjęciu nowych kandydatów.

Wodny Krąg posługuje się swoimi wpływami w dążeniu do celów. Za przykład może posłużyć Cavalorn. Otrzymał on od Magów Wody ułaskawienie, które pozbyło go prawnego ciężaru jego przeszłości skazańca z Górniczej Doliny. Sam Bezimienny może korzystać z wpływów Kręgu. Vatras, dowiadując się o wiadomości, jaką bohater ma dostarczyć lordowi Hagenowi, pragnie, by została ona dostarczona jak najszybciej. Za radą maga Bezimienny może zwrócić się w tej sprawie do Laresa, który użyje wówczas swoich znajomości, by umożliwić bohaterowi jak najszybsze przyjęcie do wybranej przez niego gildii, tak zwane Ułatwione Przyjęcie.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Od kiedy Magowie Wody zainteresowali się ruinami na Khorinis, głównym celem Kręgu były poszukiwania na terenie wyspy dawnych artefaktów związanych ze starożytną kulturą budowniczych Jarkendaru. Jego działalność rozszerzyła się jednak za sprawą inicjatywy Maga Wody Vatrasa, który wyrażał głębokie zaniepokojenie kwestią znikających obywateli miasta oraz przemytu broni dla bandytów. Rozwikłanie tych kwestii było dodatkowym tropem wiodącym Magów Wody do doliny Jarkendaru. Głównym miejscem spotkań Kręgu była tawerna pod Martwą Harpią, której to użyczał na ten czas właściciel gospody, a zarazem członek Kręgu – Orlan. To w tym budynku odbyło się uroczyste spotkanie Kręgu, na którym przyjęto w jego szeregi Bezimiennego. Po otwarciu portalu przez Magów Wody, jednym z zadań tejże gildii była pomoc w odszukaniu Kruka – magnata, który porywał ludzi z Khorinis.

Członkowie Wodnego Kręgu na wyspie Khorinis: Edytuj

  • Lares – były szkodnik, obecnie najemnik, obserwuje poczynania paladynów w mieście.
  • Cord – najemnik na usługach Onara.
  • Cavalorn – były cień, goniec i myśliwy.
  • Orlan – właściciel gospody będącej siedzibą bractwa.
  • Martin – kwatermistrz paladynów, prowadzi śledztwo w sprawie handlarza, który sprzedaje broń bandytom.
  • Gaan – myśliwy, obserwuje drogę do Górniczej Doliny.
  • Baltram – kupiec z Khorinis.
  • Lance – zwerbowany w Jarkendarze, tuż po przybyciu Magów Wody, zabity przez dzikie bestie przed obozem bandytów.
  • Bezimienny – zabójca Kruka, przyjaciel magów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki