Fandom

Gothicpedia

Wilk (zwierzę)

5000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Wilk
G • GII • GII:NK • G3
Wilk (GI).png
Wilk w Gothic
Informacje
Gromada
Ssaki
Punkty doświadczenia
90
Siła/Zręczność
40/40
Punkty życia
80
Pancerz
40
Status
Pospolity
Kod
wolf
Wilk
G • GII • GII:NK • G3
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!
Informacje
Gromada
Ssaki
Punkty doświadczenia
60
Siła/Zręczność
20/20
Punkty życia
40
Pancerz
20
Status
Pospolity
Kod
wolf
Wilk
G • GII • GII:NK • G3
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!
Informacje
Gromada
Ssaki
Punkty doświadczenia
60
Siła/Zręczność
30/30
Punkty życia
60
Pancerz
60
Status
Pospolity
Kod
wolf
Wilk
G • GII • GII:NK • G3
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!

Informacje
Gromada
Ssaki
Punkty doświadczenia
50
Status
Pospolity
Kod
wolf

Wilk – pospolity drapieżnik, występujący w całej sadze Gothic. W trakcie walki wyje, powiadamiając o zagrożeniu inne wilki. Występuje w grupach liczących od trzech do aż dziesięciu osobników. Poluje zwykle na ścierwojady, zwierzęta gospodarskie (np. kury) oraz jelenie.

Gothic Edytuj

Ma jasnobrązowe futro. Bezimienny może z niego ściągnąć skórę oraz wyciąć dwa kły. Spotykany jest zazwyczaj w lasach.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Podobnie jak w pierwszej części gry, ma jasnobrązowe futro. Bohater może pozyskać z niego jeden kawałek surowego mięsa, dwa kły oraz skórę. Spotkać je można głównie na bezdrożach i terenach łowieckich. Znaleźć można również ich lodowe i młodsze odmiany.

Gothic 3 Edytuj

W tej części gry kolor ich sierści jest szary. Bezimienny może pozyskać z nich surowe mięso, wilczą skórę oraz zęby. Występują także głodne, srebrne i lodowe wilki.

ArcaniA Edytuj

Wilki mają skórę koloru czarnego. Występują zarówno na Argaan, jak i na Feshyr w mrocznym lesie. Na Argaanii wilki można spotkać np. w Krwawej Dolinie.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Wilki, podobnie jak inne zwierzęta, zostały opętane przez demoniczną moc Śniącego. Z tego powodu stały się o wiele bardziej agresywne i wytrzymałe.

Taktyka Edytuj

Wilki to zwierzęta stadne. Samotne osobniki nie sprawiają większych problemów, ale wataha może być niebezpieczna. Gdy bohater zbliży się zbytnio, zaczynają ujadać, po czym rzucają się na niego. Podczas ataku starają się doskoczyć do szyi i ukąsić w tętnicę. Są zwinne i potrafią unikać ciosów. Ciężko jest odciągnąć osobnika od stada, dlatego jeśli niemożliwa jest walka z całą watahą jednocześnie, zaleca się atakowanie z dystansu (pociskami lub magią). W walce sam na sam najbardziej skuteczne jest kontrowanie ataków szybkimi cięciami.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice do Gothic, futra wilków mają różne kolory: szary, biały, czarny i czerwony.
  • W rzeczywistości wilki nie atakują człowieka, tylko się płoszą. Chore wilki są zdolne do zaatakowania.
  • W Quest Pack 4 futro wilka ma bardziej brązową barwę.
  • W Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka występuje szkodnik i najemnik o imieniu Wilk.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka można zobaczyć głowę wilka, która służy jako trofeum.
  • W Gothic 3, gdy bohater przemieni się w ścierwojada za pomocą specjalnej mikstury, wilk od razu go zaatakuje.
  • W modyfikacji do Gothic 3 o nazwie Content Mod, wilk wygląda tak samo jak w poprzednich częściach.
  • Jedyne oswojone wilki w sadze to Szaroskóry i wilki z Klanu Wilka.
  • W modyfikacji die Bedrohung wilki mają niebieskie futro oraz potrafią szczekać.

Więcej w Fandom

Losowa wiki