FANDOM

Wilk – pospolity drapieżnik, występujący w całej sadze Gothic. Poluje zwykle na ścierwojady, zwierzęta gospodarskie (np. kury) oraz jelenie.

Gothic Edytuj

Ma jasnobrązowe futro. Bezimienny może z niego ściągnąć skórę oraz wyciąć dwa kły. Spotykany jest zazwyczaj w lasach.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Podobnie jak w pierwszej części gry, ma jasnobrązowe futro. Bohater może pozyskać z niego jeden kawałek surowego mięsa, dwa kły oraz skórę. Spotka się go głównie na bezdrożach i terenach łowieckich. Znaleźć można również jego młodszą odmianę. W dodatku występuje Lodowy wilk.

Gothic 3 Edytuj

W tej części gry kolor jego sierści jest szary. Bezimienny może pozyskać od niego surowe mięso, wilczą skórę oraz zęby. Występują także głodne, srebrne i lodowe wilki.

ArcaniA Edytuj

Wilk ma skórę koloru czarnego. Występuje zarówno na Argaan, jak i na Feshyr w mrocznym lesie.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Wilki, podobnie jak inne zwierzęta, zostały opętane przez demoniczną moc Śniącego. Z tego powodu stały się o wiele bardziej agresywne i wytrzymałe.

Taktyka Edytuj

Wilki to zwierzęta stadne. Samotne osobniki nie sprawiają większych problemów, ale wataha może być niebezpieczna. Gdy bohater zbliży się zbytnio, zaczynają ujadać, po czym rzucają się na niego. Są zwinne i potrafią unikać ciosów. Trudno jest odciągnąć osobnika od stada, dlatego jeśli niemożliwa jest walka z całą watahą jednocześnie, zaleca się atakowanie z dystansu (pociskami lub magią). W walce sam na sam najbardziej skuteczne jest kontrowanie ataków szybkimi cięciami.

Ciekawostki Edytuj

  • W Quest Pack 4 futro wilka ma bardziej brązową barwę.
  • W Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka występuje szkodnik i najemnik o imieniu Wilk.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka można zobaczyć głowę wilka, która służy jako trofeum.
  • W Gothic 3, gdy bohater przemieni się w ścierwojada za pomocą specjalnej mikstury, wilk od razu go zaatakuje.
  • Jedyne oswojone wilki w sadze to Szaroskóry i wilki z Klanu Wilka.
  • W modyfikacji die Bedrohung wilki mają niebieskie futro oraz potrafią szczekać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki