Fandom

Gothicpedia

Wilk

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze44 Share

Wilk
G • GII
Wilk szkodnik (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Informacje
Gildia
Zawód
Płatnerz
Handlarz
Poziom
11
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Org_855_Wolf
Wilk
G • GII
Wilk (Gothic II) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Płatnerz
Poziom
GII: 24
NK: 40
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Ławka przed stodołą na farmie Onara
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Sld_811_Wolf(_di)

Wilk – postać, występująca w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to szkodnik Laresa, a następnie najemnik na usługach Onara, pod przywództwem Lee. Jest świetnym płatnerzem i myśliwym, potrafi zrobić dobre pancerze, głównie ze skór zabitych zwierząt. Wilk zna się również na kowalstwie. Pomimo tego, że nie jest szczególnie ważną postacią w sadze, jest jednym z dobrych przyjaciół Bezimiennego, zawsze chętnym, by mu pomóc.

Przed akcją gry Edytuj

Nie wiadomo za co trafił do Kolonii Karnej, w jakim momencie, ani czym zajmował się wcześniej. Po zrzuceniu za magiczną barierę, postanowił przyłączyć się do Nowego Obozu.

Gothic Edytuj

W Nowym Obozie został jednym ze szkodników Laresa. Mówi Bezimiennemu, że inni nazywają go Wilk. Zajmuje się kupnem trofeów zwierzęcych od myśliwych oraz sprzedażą łuków oraz innych przydatnych rzeczy. Po dołączeniu do Nowego Obozu Bezimienny może zakupić u niego pancerze dla szkodników. Zajmuje się zbrojownią Lee, w której jest płatnerzem. Może sprzedać bohaterowi łuki oraz inne przedmioty w zamian za bryłki rudy. Może także uczyć Bezimiennego posługiwania się łukiem. W czwartym rozdziale stworzył własny projekt - zbroję z pancerzy pełzaczy. Może wykonać zbroję dla Bezimiennego, jednak potrzebuje do tego piętnaście fragmentów z pancerza pełzaczy wojowników przebywających w Wolnej Kopalni. Wcześniej nauczy bohatera umiejętności ściągania płytek pancerza. Zbroja zostaje stworzona w piątym rozdziale, gdyż Wilk znalazł sposób na połączenie ze sobą fragmentów. Później składa takie zbroje dla innych w zamian za opłatę. Po upadku bariery został z Lee i uciekł z nim z Górniczej Doliny.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Zostaje najemnikiem w służbie Onara. W tej części gry może nauczyć bohatera posługiwania się łukiem (do 90%), jednak Bezimienny nie może z nim handlować, a to za sprawą nowo przybyłego Benneta, który został nowym kowalem. Wilk zatem nie ma zbyt wiele do roboty i poszukuje pracy. Bohater może mu w tym pomóc. Na propozycję pracy w mieście, najemnik jedynie się zaśmieje. Bengar potrzebuje pracowników, którzy chroniliby jego farmę. Po poinformowaniu najemnika o tym będzie żądać 800 sztuk złota (jeżeli bohater będzie najemnikiem 300 sztuk złota) i wyruszy na jego farmę. Traktuje bohatera po przyjacielsku, od razu go rozpoznaje i bez problemów zgadza się, by ten dołączył do najemników.

Jeśli Bezimienny pomoże mu w zdobyciu pracy, niestety nie może zabrać Wilka na Dwór Irdorath, gdyż ten nie narzeka już na brak zajęć. Jeśli bohater nie zabierze Benneta, a weźmie Wilka, to ten zajmie się kuźnią na statku oraz polepszy zdolności łucznicze Bezimiennego (do 100%). Gdy jednak Bennet będzie wśród ludzi, których bohater weźmie do załogi, Wilk będzie niezadowolony z powodu braku zajęć. Jeżeli Bezimienny nie dopilnuje porządku podczas powrotu na statek, w pewnym momencie może zastać tylko ciało Benneta oraz pracującego Wilka, który zajął jego miejsce.

W drugiej części gry, jeśli bohater rozmawiał z Gestathem o zbroi z pancerzy pełzaczy, Wilk chętnie ponownie ją zrobi bez żadnych opłat. Potrzebuje do tego jedynie dziesięciu płytek.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Wilkowi udało się uciec z bitwy na płaskowyżu. Zamieszkuje wraz z Angarem namiot znajdujący się obok tawerny Orlana. Z powodu braku zajęć, zgadza się zostać nauczycielem łucznictwa i zręczności Velayi. Odrzuca propozycję pilnowania farmy Fellana. Dzięki Rupertowi i Orlanowi bohaterka wie, że najemnik może zrobić kobiecą wersję pancerza z płytek pełzaczy. Wilk propozycję pracy przyjmuje i prosi, aby wojowniczka przyniosła tuzin płytek kopalnianych potworów. Po zobaczeniu pancerza, bohaterka jest zachwycona i funduje rzemieślnikowi prawdziwą kolację (złożoną z butelki wina, sera, baraniej kiełbasy, dwóch jabłek, chleba oraz szynki), a także daje mu sto sztuk złota jako wyraz wdzięczności. Najemnik może być ochroniarzem przy budowie domu baronowej. Przyjmie pracę, jeśli otrzyma z góry dwieście sztuk złota.

Cienista Północ Edytuj

Zajmuje się handlem na zamku Sylvia. Obowiązki kowala przejął Rotus, a Wilk sprzedaje wykutą przez niego broń. Zleca bohaterowi zadanie zdobycia pięciu wilczych futer w zamian za swoje poparcie.

Wilk Handlarz.JPG

Wilk jako handlarz najemników

Dalsze losy Edytuj

Wilk pozostaje dłużej na farmie Bengara, lecz nie wiadomo czy przeżył atak orków. Można go również zabrać ze sobą na statek, wtedy zostaje na pokładzie Esmeraldy i zostaje uprowadzony lub zabity przez piratów.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic występuje Łuk Wilka, jednak ten go nie używa. Mimo to, gdy się go przyzwie kodem i założy przy nim, Wilk zaatakuje bohatera z tekstem: „oddaj mi moją broń”.
  • W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona jest najemnikiem.
  • W plikach wersji 1.04d istnieje postać Wilka. Nosi jednak lekki strój szkodnika.
  • Kiedy w Gothic II bohater rozmawia z nim o zbroi z płytek pancerzy pełzaczy, dialog przebiega tak jakby Wilk nie pamiętał, że zrobił ją dla Bezimiennego jakiś czas temu.
  • Wilk w Gothic II mówi, że w kolonii odpowiadał za całą zbrojownię Lee, choć był płatnerzem szkodników. Mimo wszystko, jako jedyny wytwarzał zbroje w Nowym Obozie, więc może to być prawdą.
  • Jeżeli Bezimienny najpierw zaprosi go na pokład Esmeraldy, a potem odwoła, Wilk rzuci się na bohatera. Będzie wówczas nieśmiertelny. Jeżeli natomiast Bezimienny zabije Bengara po zatrudnieniu Wilka, ten stwierdzi, że zawsze chciał mieć swoją farmę i stanie w miejscu dotychczasowego właściciela. Ponadto po śmierci farmera przyjmie zaproszenie na okręt.
  • W Gothic II myśliwy Gestath mówi, że tuż przed upadkiem bariery jego zbroję stworzył najemnik Wilk, choć ten był wtedy szkodnikiem.
  • Jest to jedyny z dziesięciu najlepszych przyjaciół Bezimiennego z kolonii, który nie pojawia się w trzeciej części sagi, prawdopodobnie z powodu pracy na farmie Bengara. Zmienia to modyfikacja Content Mod, w której można spotkać go na kontynencie oraz nadchodzący Community Story Project.
  • W Content Modzie na początku walczy z orkami wraz z resztą załogi oraz do końca gry przebywa w Ardei. Nie ma z nim także żadnych zadań.
  • Pomimo tego że, zarówno w Gothic jak i Gothic II dubbinguje go Przemysław Nikiel, to sposób wypowiedzi Wilka bardzo się zmienił. Stał się wręcz infantylny.

Więcej w Fandom

Losowa wiki