FANDOM

Wielki bunt – bitwa, która miała miejsce zaraz po utworzeniu magicznej bariery. Jej przywódcą był Gomez, który postanowił przechwycić zamek i kopalnie króla. Zapewniło mu to panowanie nad całą górniczą doliną.

Przyczyny Edytuj

Praca w kopalniach rudy jest bardzo ciężka i niebezpieczna. Ciągła ciemność, wysiłek i narażanie życia to nic przyjemnego. Pieczary są pełne pełzaczy, które zabijają kopaczy. Marne racje żywnościowe, brak wynagrodzenia oraz żadnych przyjemności. Tak wyglądało życie skazańca w górniczej dolinie. A wszystko tylko po to, by król miał rudę do zbrojenia się do walki z orkami gdzieś za morzem. Nic dziwnego, że więźniowie już od samego początku planowali bunt. Jedyne czego im brakowało to okazji do rozpoczęcia działań. Mimo nadzoru, z grup kopaczy wyłoniły się różne respektowane osobistości. Najbardziej popieranym ze wszystkich był Gomez. To jego słowo rozpoczęło rewolucję, gdy strażnicy byli rozproszeni dziwnym skutkiem zaklęcia magów. Poza tym zaletą było to, że bariera utrudniała wezwanie pomocy z zewnątrz.

Przebieg Edytuj

Wielki Bunt 2.png

Wykorzystanie zaskoczenia przez skazańców

Po tym, jak 12 magów użyło zaklęcia, coś poszło nie tak. Bariera rozszerzyła się i pochłonęła samych magów. Jednak to nie było najgorsze z ówczesnych wydarzeń. Skazańcy wykorzystali chwilę nieuwagi i rozpoczęli atak znienacka na strażników i rycerzy króla pilnujących porządku. Kilofy i sztylety okazały się wystarczającą bronią do odzyskania wolności w zaistniałej sytuacji. Bunt przerodził się w rzeź, w której większość strażników została zabita, a reszta przyłączyła się do więźniów, nie widząc innego wyjścia (stali się oni kopaczami w Starej Kopalni). Nie mieli oni żadnej litości dla wroga. To była ta chwila, na którą tak długo czekali.

Skutki Edytuj

Bunt3.png

Król musiał negocjować ze zwycięzcami buntu

Skazańcy odzyskali wolność, jednak nadal byli zamknięci pod magiczną barierą. Gomez, jak i jego najbardziej zaufani towarzysze rozpoczęli pertraktacje z królem, który nadal potrzebował rudy. On im miał dostarczać towary niezbędne do życia, a oni wydobywali dla niego kruszec. Władca otrzymywał magiczną rudę, jednak było to bardzo kosztowne oraz wymagało spełniania fanaberii magnatów. Dzięki temu Gomez i jego ludzie ustawili się wysoko w hierarchii skazańców, dowodząc całą górniczą doliną. Dodatkowo pod swój protektorat wzięli magów. Kolonia karna stała się małym zamkniętym suwerennym państwem.

Z militarnego punktu widzenia Edytuj

W realiach górniczej doliny zwycięstwo kiepsko uzbrojonych i niewyszkolonych skazańców było mało prawdopodobne. Oddziały królewskie posiadały wielką przewagę w uzbrojeniu, lecz nie w liczebności. Jednak to zwycięstwo skazańców dowodzi, że masa zdeterminowanych więźniów jest w stanie pokonać nawet wojska Rhobara.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki