FANDOM

Wieczny Wędrowiec – jedna z najważniejszych postaci w mitologii Myrtany.

Historia Wiecznego Wędrowca Edytuj

Wedle starożytnych pism był właścicielem potężnego kostura i przywódcą koczowników – jedynych podówczas mieszkańców kontynentu. Wędrował po całej krainie, aż pewnego dnia przemówił do niego Innos. Kazał mu porzucić drogę wędrówki i stworzyć kult boga ognia. Wręczył mu berło Varantu i nauczył posługiwania się magią. Wieczny Wędrowiec wraz ze swoimi zwolennikami rozpoczął kult Innosa, choć nie wszyscy koczownicy chcieli go wychwalać. Ci, którzy podążyli za Innosem i swoim wodzem, dali początek ludowi Pradawnych (po kilku tysiącach lat zniszczonych przez wielką powódź). Pozostali zaś kontynuowali swoją wędrówkę, którą toczą do dziś, wojując jednocześnie z Asasynami.

Na początku krainę tę zamieszkiwali koczownicy i Wieczny Wędrowiec wskazał im drogę. I Innos przemówił do Wiecznego Wędrowca: „Odłóż swój Kostur.” I w jego miejsce Innos dał mu Berło i Wieczny Wędrowiec został jego sługą. I Innos obdarzył go częścią swej boskiej mocy, aby mógł powstrzymać Beliara, a mocą tą był ogień i miał nad nim władzę. Ale niektórzy spośrod koczowników nie podążyli za Innosem. I lud koczowników podzielił się na dwie części. Ci, którzy podążyli za Innosem, wznieśi wspaniałe świątynie i stali się ludem Varantu, a berło zostało symbolem ich władzy.
― Pisma Pradawnych
Poprzednik: Tytuł: Następca:
Brak Wielki Przywódca Varantu Pradawni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki