FANDOM

Wąż – postać, występująca w Gothic. Jest hutnikiem pracującym w Starej Kopalni.

Przed akcją gry Edytuj

Przed wtrąceniem do kolonii prawdopodobnie także pracował jako hutnik, gdyż ma w tym bardzo dużo doświadczenia. Gdy został zesłany pod barierę, jako kopacz udał się do Starej Kopalni.

Gothic Edytuj

Topi rudę i handluje nią. Pod jego nadzorem jest również jeden ork niewolnik, który pomaga mu w pracy. Może wymienić z Bezimiennym bardzo dużą ilość magicznej rudy oraz opowiedzieć o procesie wytapiania.

Modyfikacje Edytuj

Edycja Rozszerzona Edytuj

Chwilę przed zawaleniem Starej Kopalni wraz z Snipesem i Alephem zgłasza się do odniesienia wydobytej rudy do Starego Obozu. Kopalnia wali się na ich oczach. Postanawiają ukryć się w jaskini niedaleko południowej bramy, a następnie udać się do Nowego Obozu.

Kopalnia Edytuj

Dalej wytapia rudę w wielkim piecu hutniczym. Zleca Torakowi zadanie znalezienia swojej starej brzytwy, którą golił ludzi w kopalni. Po odnalezieniu zguby dziękuje bohaterowi i oferuje mu swoje usługi. W drugim rozdziale, Andro, jeden z handlarzy zleca Torakowi zadanie dostarczenia rzadkiej rudy do Węża. Po wykonaniu zadania, Wąż dalej pracuje przy piecu hutniczym i może strzyc bohatera.

Returning Edytuj

Wąż przesiaduje w gospodzie Kardifa. Może opowiedzieć bohaterowi, o tym jak wraz ze Snipesem oraz Alephem przeżył zawalenie się Starej Kopalni. Prosi Bezimiennego o odnalezienie rudy, którą wraz z towarzyszami ukrył gdzieś w dolinie. Po przyniesieniu właścicielowi bryłek, ten oddaje kilka bohaterowi. Można go również poinformować, o tym, że Snipes żyje oraz o śmierci Alepha. Może także nauczyć bohatera przetapiania magicznej rudy. Ginie podczas ataku orków na miasto.

Dalsze losy Edytuj

Kiedy Stara Kopalnia się zawala, ginie Wąż i pozostali ludzie, którzy się tam znajdowali.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego historia przedstawiona w czwartym rozdziale Edycji Rozszerzonej i Returning jest niemal identyczna.
  • W wersji 1.04d nosi strój cienia.