FANDOM

Vengard – stolica królestwa położona na wschodnim wybrzeżu. Od dawna urzędowali tam wszyscy królowie Myrtany, m.in. Rhobar II. Vengard jest bardzo rozbudowanym miastem, przez które przepływa rzeka. Charakteryzuje się więc mostami, głównym dziedzińcem położonym wyżej od pozostałej części miasta, które to z kolei jest w kształcie półokręgu.

Gothic 3 Edytuj

Gdy orkowie natarli już na stolicę król, który nie mógł już przełamać oblężenia nakazał magom ognia użyć zaklęcia magicznej bariery, na wzór tej znad Górniczej Doliny. Gdy magowie dokonali swego dzieła, zamknęli także w mieście część wrogów, którzy spalili całą zewnętrzną część miasta. Wśród nich znalazło się także kilku szamanów oraz pięciu dowódców, których zgładził Bezimienny na zlecenie Markusa. Prawie cały Vengard został zniszczony i poćwiartowany na malutkie wysepki połączone ze sobą deskami pełniącymi funkcję mostów. Wszyscy ci, którzy przeżyli, ukrywają się w świątyni Innosa i w warowni, zablokowanymi barykadami. Orkom nie udało się zgładzić króla. Zrobił to łaknący zemsty Lee. Po zabiciu Rhobara II, na krótko władzę objął sam Lee, ale nie koronował się na króla. Reszta orków pod barierą została zabita. W stolicy na niedługo zapanowała cisza.

Mieszkańcy:

Paladyni: Edytuj

  • Markus - stacjonuje w świątyni.
  • Georg - początkowo znajduje się w świątyni, potem pomaga bohaterowi przebić się przez Vengard.
  • Cobryn - dowódca strażników.
  • Thordir - początkowo znajduje się na jednej z wież w Vengardzie.
  • Hanz - dowódca paladynów.
  • Theodor - Strażnik bramy prowadzącej do zamku, stacjonuje tam podczas rządów Lee.
  • wielu innych bezimiennych paladynów.

Magowie ognia: Edytuj

Obywatele: Edytuj

  • Abe - magazynier żywności na zamku.
  • Vandorn - magazynier narzędzi na zamku.
  • Keldron - kowal na zamku.
  • Jacob - handlarz na zamku.
  • Handlarze - bezimienni kupcy, sprzedający i kupujący podstawowe przedmioty.
  • Strażnicy.
  • inni.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Gdy zapanował pokój pomiędzy ludźmi a orkami Lee zarządził, aby zdjąć barierę okalającą miasto. Stolica mogła być wtedy odbudowana.

Dalsze losy Edytuj

Gdy Myrtana została zjednoczona, Vengard został jej stolicą.

Ciekawostki Edytuj

  • Na jednej z wież Vengardu znajdują się inicjały Piranha Bytes.
  • Modyfikacja Konsekwencje, która wchodzi w skład Content Mod 2.6.2 dodaje port do miasta.