Wikia

Gothicpedia

Velaya

Dyskusja0
4360stron na
tej wiki
Velaya
Velaya (Gothic I) (by Gothicfan94)
Informacje
  • Gildia
  • Miejsce zamieszkania
  • Dzierżona broń
  • Brak 
  • Noszony strój
  • Brak 
  • Występowanie
  • Wyznanie
  • Dubbing
MT: Katarzyna Matusik 

Velaya – postać występująca w Gothic I. W tej części jest ulubioną kobietą Gomeza. Jest też główną bohaterką modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, występuje również w modyfikacji VisiGothic.

Gothic IEdytuj

Do Kolonii trafia w tym samym momencie co główny bohater. Bezimienny widzi ją związaną w trakcie spuszczania na dół windą wraz z innymi towarami na miejsce wymiany. Jako nowy nabytek staje się oczkiem w głowie przywódcy Starego Obozu. Trzyma on ją zamkniętą w swojej prywatnej komnacie gdzie zapewnia mu ona towarzystwo. Wiadomo, że kobieta pochodzi z więzienia, gdzie gniła w lochu. Jednak dzięki wpływom Gomeza na króla jest on w stanie wyciągać panie z więzień i kupować je za magiczną rudę. Magnaci mówią, że fascynacja przywódcy nowymi kobietami nie trwa wiecznie. Po pewnym czasie Velaya dołączy do pozostałych pań szorujących podłogę lub wachlujących Gomeza. Jedynie Magnaci mają dostęp do kobiet, a jak wiadomo, tak daleko w hierarchii Bezimiennemu nie udało się zajść przez upadek świetności obozu.

Velaya – Historia wojowniczkiEdytuj

Historia rozgrywa się po odpłynięciu Bezimiennego z Khorinis. Velaya, która także uciekła z Kolonii Karnej, dotarła na farmę Onara, gdzie pracuje jako służąca. Jednak pewnego dnia została pobita przez napastliwego najemnika, Dara. Wtedy postanowiła sobie, że nigdy więcej nie dopuści do takiej sytuacji. Zapragnęła nauczyć się walki, nauczyć się bronić przed innymi. Opuszcza farmę, by spróbować szczęścia w mieście Khorinis. Ostatecznie to ona staje naprzeciw nowego zagrożenia.

Dalsze losyEdytuj

Jej dalsze losy nie są znane. Nawet ona nie byłaby w stanie udobruchać Gomeza po zawaleniu się Starej Kopalni. Być może zginęła podczas zamieszania w obozie lub została przechwycona przez pozostałych skazańców po śmierci Gomeza.

Mroczne TajemniceEdytuj

Modyfikacja Mroczne Tajemnice sprawia, że główny bohater może mieć z nią romans. Aby tego dokonać, Bezimienny musi z nią porozmawiać dwa razy, a następnie poprowadzić krótki dialog.

Pierwszy dialog:

  • BezimiennyWitaj. Kim jesteś i co tak ładnie pachnie?
  • VelayaOdejdź. Jestem kobietą Gomeza.
  • BezimiennyNie szkodzi. To nawet lepiej, że nie jesteś dziewicą.
  • VelayaTy bezczelny gnojku. Wynoś się albo wezwę straż.
  • BezimiennyA co, wolisz kilku niegrzecznych chłopców?
  • VelayaPrecz mi z oczu. Niech cię nie widzę.
  • BezimiennyJak tam chcesz. Twoja strata. Kiedyś dokończymy tę rozmowę.

Drugi dialog:

  • VelayaTy potworze, zabiłeś go.
  • BezimiennyTo on był potworem. A przy tym brudnym i śmierdzącym sukinsynem. I wierz mi, z największą radością wsadziłem mu miecz w dupę.
  • VelayaNie to nieprawda nikt nie mógł pokonać mojego misiaczka.
  • BezimiennyA jednak znalazł się jeden śmiałek. Teraz nikt już nie stoi między tobą, mną, a tym ślicznym łóżkiem.
  • VelayaNawet o tym nie myśl.
  • BezimiennyWiesz jesteśmy w Kolonii Karnej, a ja jestem prawdziwym facetem. Trudno mi o tym nie myśleć.
  • VelayaAle ja cię nie kocham.
  • BezimiennyNie szkodzi, ja ciebie też nie kocham. Potraktuj to jako rekompensatę za zwróconą wolność.
  • VelayaNawet to kawał z ciebie chłopa… Tylko gdyby nie ten kucyk byłbyś dość atrakcyjnym skazańcem.
  • BezimiennyNo widzisz. Uwierz mi, że tam gdzie trzeba mam wszystko na swoim miejscu.
  • VelayaDobra, niech będzie. Zasłużyłeś na chwilę relaksu. Tylko ja jestem na górze.
  • BezimiennyPrzestań już gadać i ściągnij mi te łachy.

VisiGothicEdytuj

Występuje na samym początku rozpoczęcia gry w modyfikację. Miała nawiązać bliższy stosunek z bohaterem modyfikacji, jednak ich obóz został zaatakowany przez demoniczne stworzenia.

CiekawostkiEdytuj

  • W Gothic Velaya ma czarny strój, a w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki ma strój taki jak Natalia z obozu sekty;
  • w Gothic występuje kwiat o nazwie velais, która może pochodzić od jej imienia;
  • w Gothic nie można jej zabić komendą kill;
  • w modyfikacji VisiGothic bohater namawia ją na "sam na sam".

Więcej od Wikii

Losowa wiki