FANDOM

Vatras – postać występująca w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest to jeden z Arcymagów Wody.

Gothic II Edytuj

Mieszka w Khorinis. Jako jedyny mag wody nie tworzył bariery i nie poznał głównego bohatera. Opowiada on wierzącym mieszkańcom o odwiecznej walce pomiędzy Innosem a Beliarem. Od samego początku darzy sympatią Bezimiennego. Pomaga bohaterowi w naprawie Oka Innosa, poprzez reprezentowanie Adanosa w rytuale odwrócenia. Po wszystkim życzy mu powodzenia informując, że jeszcze się spotkają. Płynie na dwór Irdorath, a następnie zabiera się na kontynent.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

To on przyjmuje bohatera do Wodnego Kręgu. Wcześniej jednak zleca mu zadanie polegające na rozwiązaniu zagadki znikających ludzi z Khorinis oraz dowiedzieć się kto dostarcza broń bandytom. Następnie wysyła Bezimiennego z listem polecającym do Saturasa. Po śmierci Kruka przybywa zastępca Vatrasa, Myxir.

Gothic 3 Edytuj

Kiedy tylko Vatras stawia stopę na stałym lądzie, zostaje porwany i osadzony w więzieniu asasynów w Lago. Bezimienny uwalnia go stamtąd, wyzwalając jednocześnie Lago i odprowadza sędziwego już Vatrasa do jego plemienia, któremu przewodzi Hurit. Ostatnią prośbą starego maga jest, by bohater wyzwolił Varant spod władzy asasynów, co Bezimienny wykonuje. Jeżeli bohater staje po stronie asasynów, musi zabić Vatrasa na zlecenie Gonzalesa.

Dalsze losy Edytuj

Przebywa w dalszym ciągu na pustyni Varant. Wysłał posłańca z pucharem wody do Tooshoo, niestety zawodzi on maga i puchar spoczywa w jednej z jaskiń. Vatras rozpoczyna zaś podróż drogą wędrowca. Niewykluczone jest, że w czasie podróży mógł umrzeć ze starości. 

Modyfikacje Edytuj

Przeznaczenie Edytuj

Vatras uważa, że Pyrokar nie będzie chciał naginać zasad Klasztoru Innosa i nie wpuści Gainy, nowicjusze będą mogli wychodzić poza mury klasztoru i z nią handlować. Vatras wie również co nieco na temat wścieklizny. Jego zdaniem mikstura Irwina jest nieskuteczna, ponieważ nie dolał eliksiru leczniczego.

Ciekawostki Edytuj

Gothic Ciekawy dialog z Vatrasem

Gothic Ciekawy dialog z Vatrasem

  • W Gothic II Vatras jest ciemnej karnacji, natomiast w Gothic 3 białej. Poprawia to modyfikacja Quest Pack 4.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka ma gildię „Obywatel”.
  • W Gothic 3 wygląda młodziej niż w Gothic II; poprawia to Quest Pack 4.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Vatras