FANDOM

Vasco – postać, występująca w Gothic 3. Jest to asasyn oraz kwatermistrz miasta Ben Erai.

Gothic 3 Edytuj

Vasco martwią pełzacze nadciągające do miasta z zachodu. Prosi Bezimiennego o zabicie wszystkich twardych pełzaczy piaskowych. Gniazdo insektów znajduje się na północ od Ben Erai. Kiedy zarządca miasta, Sancho, zechce ponownie uruchomić kopalnię niedaleko Lago, bohater będzie musiał udać się do Vasco, który rozporządza niewolnikami. Powie mu, których niewolników może zaprowadzić do tunelu. Przy okazji poprosi Bezimiennego o przyniesienie z osady na wybrzeżu paczki bagiennego ziela. Po wykonaniu wszystkich zadań, Vasco zaproponuje Bezimiennemu pewien układ. Miałby wysłać Bezimiennego na niby do Bragi z dużą sumą pieniędzy, a po drodze mieliby go zaatakować koczownicy i zabrać całe złoto. Jeżeli Bezimienny przystanie na układ i przedstawi tę historyjkę Sancho, Vasco da mu pięćset sztuk złota. Bohater może zamiast tego zdobyć się na uczciwość i opowiedzieć o przekręcie zarządcy.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów droga do pustyni Varant jest zablokowana. Mógł zginąć z ręki przyszłego króla Myrtany gdy ten atakował Ben Erai.