Fandom

Gothicpedia

Varrag-Unhilqt

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Varrag-Unhilqt: „ŚMIERTELNY! TWÓJ CZAS WŁAŚNIE DOBIEGŁ KOŃCA!”
Bezimienny: „Ależ skąd! Kobiety i gnijące mumie przodem!”
― Rozmowa bohatera z szamanem
Varrag-Unhilqt
Varrag-Unhilqt (Gothic I) (by SpY).png

Informacje
Gildia
Poziom
800
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Występowanie
Status
Nie żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
orc_priest_3

Varrag-Unhilqt (tłum. szaman Unhilqt) – jeden z orkowych szamanów odpowiedzialnych za przyzwanie Śniącego i trzeci, jakiego przyjdzie Bezimiennemu odesłać w zaświaty.

Dzieje Szamana Edytuj

Tysiąc lat temu, Unhilqt i pozostali szamani przyzwali do tego świata potężnego demona – Śniącego, który pomógł im zdominować pozostałe klany. Po tych wydarzeniach Unhilqt i pozostali szamani nadzorowali budowę Świątyni Śniącego – ogromnych rozmiarów podziemnej budowli, z sieciami tunelów, pułapkami i ślepymi uliczkami. W czasie budowy Szamani oddali Śniącemu swoje serca i otrzymali jego błogosławieństwo - stąd ciągle żyli, choć bez serc. Ponadto wspomagali ich ludzie-niewolnicy, sporadycznie łapani i zmuszani do morderczej pracy przerywanej tylko wtedy, kiedy delikwent umarł z wycieńczenia. Jeden z nich planował ucieczkę wykorzystując do tego Uriziel, ale nie udało mi się tego dokonać.

Kiedy wreszcie Świątynia była gotowa, zamiast okazać wdzięczność, Śniący przeklął Unhilqta, wraz z pozostałymi szamanami i budowniczymi, i uczynił ich ożywieńcami. Po tych wydarzeniach, pozostali Synowie-Ducha uśpili Śniącego, sporadycznie wysyłając do podziemi ofiary, przeważnie ludzi, w ramach przebłagania demona. Dlatego też Świątynia roi się zarówno od martwych na dobre jak i nieumarłych. Wiele lat później, jedynym szamanem, który się temu sprzeciwiał, był Ur-Shak, niestety nigdy nie zdołał przekonać swojego ludu, że Krushak to zły demon.

Moce Edytuj

Varrag-Unhilqt używa runy Grom. Jest już znacznie mniej problematyczny jak jego poprzednik, ale mimo wszystko dobrze jest nie dać się trafić.

Komnata Edytuj

Komnata ożywieńca znajduje się na skalnej półce, po prawej patrząc na komnatę Varrag-Hashora. Można się tam dostać skacząc po kamiennych kolumnach (wysuną się po aktywowaniu przełączników otwierających także komnatę pierwszego szamana) lub okrężną drogą przez podziemne tunele z Pełzaczami Świątynnymi.

Więcej w Fandom

Losowa wiki