FANDOM

Vakork, występujący w Gothic 3. Jest dowódcą orków w Trelis. Jego wygląd prawie niczym nie różni się od wyglądu Kana, jednakże jego peleryna jest koloru błękitnego, a jego naramienniki są jaśniejsze.

Przed akcją gry Edytuj

Wiadomo, że razem z innymi orkami przybył z północnych ziem i po zwycięskiej bitwie o Trelis został zarządcą zamku. Trelis leży w strategicznym miejscu nieopodal przesmyku do Varantu, więc to właśnie Vak najbardziej odpowiadał za poszukiwania boskich artefaktów na pustyni. Jego ludziom udało się odnaleźć nawet amulet Adanosa.

Gothic 3 Edytuj

Asasyni udostępnili orkom swoją pustynię i miasta do użytku, za co liczyli sobie mnóstwo złota. Vak zaś miał pilnować, by zbytnio nie urośli w siłę. Gdyby zaatakowali oni Myrtanę, przywódca Trelis jako pierwszy by się o tym dowiedział, gdyż jego zamek jest najbliżej granicy. Po jego upadku nic nie powstrzymałoby asasynów przed ekspansją na krainy centralne, czego nawet orkowie by nie chcieli. Jest zadłużony u asasynów za korzystanie z pustyni na dosyć wysoką kwotę. Gdy pojawił się Bezimienny, który wiedział o posiadanym przez niego artefakcie, ork zaproponował mu za niego 50000 sztuk złota na zapłacenie długu asasynom. Do tego stale sprawiają mu problemy buntownicy. Blokują drogę na pustynię, napadają na karawany, patrole orków i na farmy. Jest dość szorstki w stosunku do Bezimiennego i nie okazuje mu szacunku.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są uzależnione od decyzji Bezimiennego. Jeśli zdecyduje wyzwolić Trelis, Vak zginie, lub ucieknie. Jeśli nie, będzie dalej zarządzał miastem.

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku dodawanym do Gothic 3 Vak jest przedstawiony jako zarządca Geldern – co jest nieprawdą, gdyż tym miastem rządzi Grok, a Vak rządzi Trelis. Co więcej, poradnik podaje, że to Vak daje Bezimiennemu mapę z wykopaliskami orków (w rzeczywistości daje ją Grok).
  • W patchu 1.75 ma głowę innej karnacji niż ciało.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki