Fandom

Gothicpedia

Uriziel (mag)

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Uriziel
Uriziel (MT) (by Jao98).png

Informacje
Gildia
Tytuł
Czarny Arcymag
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Nie żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Non_2040_Uriziel

Uriziel – postać, występująca w modyfikacji Mroczne Tajemnice. Jest to Czarny Arcymag i wybraniec Beliara.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Jako młodzieniec wstąpił do zakonu Pradawnych wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Flad'Nagiem. Szybko zaczęły go dręczyć senne koszmary, przez które Beliar przeciągał go na swoją stronę. Początkowo mag opierał się mrocznemu bogu, lecz wkrótce jego wola została złamana, a Uriziel, który wówczas dysponował nieznanym imieniem, zaczął potajemnie służyć Beliarowi. Gdy Pradawni pokonali demona władającego terenami należącymi do Sacrr'Ankthierr, przyszły Czarny Arcymag sprzeciwił się eksterminacji Poświęconych Dobru. Sheer'Ghar zaczął go przez to uważać za prawdziwego bohatera, Urizielem kierowała jednak chęć poznania tajnik broni Sacrr'Ankthierr - potęgi umysłu - by wkrótce wykorzystać je przeciwko Pradawnym. Wkrótce, uważając się za nowe wcielenie legendarnego wodza Pradawnych, Uriziela, przyjął jego imię. Został jednak w bliżej nieznany sposób upokorzony przez nowego Wielkiego Mistrza Konsekracji Ken'Udza. To wpłynęło na ostateczną decyzję Uriziela o zdradzie swych braci. Zabił kilku Pradawnych i skradł ich najcenniejszy relikt - Syna Innosa, a następnie zbiegł. Wkrótce jednak powrócił do Górniczej Doliny na czele ogromnej armii orków sprowadzonej z orkowego miasta Avalon. Paladyni broniący Pradawnych niemal przebili się przez ich linię, lecz gdy Uriziel wykorzystał swą moc, wojska lorda Korthagora nie miały szans. Ken'Udz wydał rozkaz odwrotu, a orkowie, którym przewodziło pięciu szamanów, zostali w pobliżu świątyni Pradawnych i wybudowali miasto. Uriziel zaś zniknął. Swoją siedzibę wybudował na wyspie Avalon, w ruinach metropolii zniszczonej przez paladynów, gdzie organizował nową armię orków.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Uriziel regularnie przysyła orków z ruin Avalon do Górniczej Doliny korzystając z portalu położonego w jaskini w pobliżu świątyni Pradawnych. Orkowie ci mają prawdopodobnie wytępić skazańców i zdobyć magiczną rudę dla Beliara, jednak regularnie są dziesiątkowani przez łowców orków. O samej osobie Uriziela Bezimienny dowiaduje się od Algiriona, gdy ten opowiada mu historię bitwy mającej miejsce na obecnych terenach orków przed tysiącem lat. Później bohater poznaje paladyna Balaiaretha, byłego, lecz wciąż współpracującego ze swoim mistrzem ucznia Uriziela, który prosi go o dostarczenie krwi Ognionoścy. Dalsze wydarzenia zależą od tego, co w tym miejscu zrobi przyszły król Myrtany.

Droga Beliara Edytuj

Bezimienny zabija Ognionoścę i dostarcza Balaiarethowi jego krew. Wówczas paladyn ucieka ze świątyni, a Ken'Udz wypędza z niej bohatera. Ten postanawia się zemścić i dołączyć do Uriziela. Wyrusza na poszukiwania rycerza, który zleca mu zdobycie Kryształu Zwycięzców. Później jednak postanawia zabić Bezimiennego i sobie przypisać zasługę zdobycia kryształu. Kończy się to śmiercią Balaiaretha. Przy jego zwłokach bohater znajduje teleport, z którego pomocą dociera na Avalon. Tam, po przedarciu się przez orkowe straże, spotyka Czarnego Arcymaga, który nakazuje mu powrót do świątyni Pradawnych, zabicie Ken'Udza i zdobycie Kryształu Początku, który miałby posłużyć do rytuału przyzwania materialnej powłoki Beliara do wymiaru ludzi. Przyszły król posłusznie wykonuje zadanie, a wówczas okazuje się, że ostatnim składnikiem jest serce wybrańca Innosa - Bezimiennego. Uriziel wyśmiewa bohatera, a następnie teleportuje ich obu na arenę położoną najprawdopodobniej w wymiarze Beliara. Po pokonaniu legionu nieumarłych wybraniec staje do walki z Czarnym Arcymagiem i zabija go, po czym ogłasza siebie jego następcą. Pomysł ten wybija bohaterowi z głowy Awatar Innosa, a wówczas bóg ognia wybacza Bezimiennemu jego występki.

Droga Innosa Edytuj

Bezimienny rozpracowuje plan Balaiaretha i dostarcza mu spreparowaną, fałszywą krew. Paladyn ucieka ze świątyni, a bohater zyskuje szacunek Ken'Udza. Po krótkim czasie Uriziel wysyła swe sługi do świątyni, w wyniku czego giną niemal wszyscy Pradawni, a Ken'Udz, zmożony mocą Beliara, traci przytomność. Przyszły król wyrusza wówczas na poszukiwania Uriziela. Odnajduje Balaiaretha, przy którego zwłokach znajduje teleport, z którego pomocą dociera do siedziby wybrańca Beliara. Czarny Arcymag próbuje przeciągnąć Bezimiennego na swoją stronę, ten jednak odrzuca jego ofertę. Wówczas obaj znajdują się na tajemniczej arenie. Uriziel przyzywa ożywieńców, którzy mają zabić bohatera, a gdy to zawodzi, wychodzi mu na spotkanie. Czarny Arcymag przegrywa pojedynek, a Bezimienny odcina mu głowę, po czym opuszcza Avalon.

Ciekawostki Edytuj

  • Po pobiciu pojawia się w jego ekwipunku głowa, którą trzeba zabrać. Jest ona dowodem śmierci wspomnianego maga. Jeśli bohater nie dobije przeciwnika, ten wstanie i będzie normalnie funkcjonował – mimo iż "odcięto" mu głowę. Prawdopodobnie jest to niedopatrzenie twórców modyfikacji.
  • Dzierżona przez niego broń - Pożeracz dusz jest bronią pochodzącą z Legacy of Kain i jest to główna broń bohatera.

Więcej w Fandom

Losowa wiki