FANDOM

Ur-Vag – postać występująca w modyfikacji John Mod do Gothic. Jest to orkowy szaman przebywający w pobliżu wejścia do miasta orków, który jako jeden z niewielu członków swej rasy w Górniczej Dolinie nie jest wrogo nastawiony do ludzi, w tym samego bohatera.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Otrzymał zadanie zdobycia pazurów przywódca stada zębaczy. W tym celu obserwował przez jakiś czas terytoria tych bestii, lecz nie zdecydował się na nie zapolować.

John Mod Edytuj

Bezimienny spotyka Vaga po tym, jak magnat John nakazuje mu znaleźć orkowe lekarstwo. Ork zaczepia bohatera, prosząc go o pomoc w pokonaniu przywódcy stada zębaczy. Bohater jest zdziwiony słysząc ludzką mowę z jego ust, na co Vag odpowiada, że nie jest ona aż taka trudna do nauczenia się. Szaman obiecuje bohaterowi nagrodę w zamian za zdobycie pazurów wyjątkowego zębacza. Gdy Bezimienny upora się z bestią i odda dowód wykonania zadania, Ur-Vag zgodnie z obietnicą wręcza bohaterowi nagrodę w postaci orkowego lekarstwa, którego potrzebuje John. Od tej pory ork nazywa Bezimiennego przyjacielem.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery prawdopodobnie dołączył do orków oblegających zamek w Górniczej Dolinie.