FANDOM

Poprzednik: Tytuł: Następca:
Rhobar II Władca Khorinis Rhobar III

Ur-Shak – szaman i do czasu zabicia Hosh-Paka przyjaciel Bezimiennego.

Przed akcją gry Edytuj

Ur-Shak był uczniem wodza orków – Hosh-Paka. W młodości wraz ze swym przyjacielem Tarrokiem został schwytany przez ludzi i zaciągnięty do Wolnej Kopalni. Nauczył się tam ludzkiej mowy. Po jakimś czasie udało mu się uciec, jednakże jego przyjaciel z powodu choroby musiał pozostać w mrokach podziemi. Powróciwszy do wioski sprzeciwił się innym orkom poprzez brak wiary w Śniącego. Został pobity i wygnany z wioski. Demony nekromanty Xardasa schwytały umierającego orka, który nie był w stanie powiedzieć, z jakiego powodu wygnano Ur-Shaka. Xardas dowiedział się jedynie, iż wygnaniec przebywa w starej cytadeli, gdzie zostaje odnaleziony przez żołnierzy z miasta orków.

Gothic Edytuj

W walce pomógł mu wysłany przez Xardasa wybraniec. W zamian szaman opowiedział mu historię Śniącego oraz wyjaśnił jak dostać się do jego świątyni. Polecił udać się do Wolnej Kopalni, gdzie przebywa jego dawny przyjaciel – Tarrok, który mógłby zrobić Ulu-Mulu. Udał się następnie w okolice miasta orków. Po jakimś czasie spotkał Bezimiennego. Powiedział mu, jak otworzyć świątynię.

Gothic II Edytuj

Po tym wydarzeniu błąkał się prawdopodobnie po Górniczej Dolinie. Został znaleziony przez Bezimiennego nad kopalnią Fajetha, w okolicach starej wieży Xardasa. Szaman nie wiedział co ma ze sobą począć. Bezimienny powiadomił go o śmierci Hosh-Paka, wtedy to Ur-Shak postanowił pochować swojego mistrza. Dowiedział się, że jego mentor zginął z ręki Bezimiennego. Znienawidził go, ale pozwolił mu odejść. Nie wiadomo, jak potoczyły się dalsze losy orkowego szamana, lecz prawdopodobnie został zabity przez oddziały Rhobara III, które odbiły Górniczą Dolinę.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice zostaje zabity przez orków, a potem występuje on pod koniec gry jako nieumarły (po wypędzeniu Śniącego).

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning pełni o w wiele ważniejszą rolę. Pomaga Bezimiennemu w przeczytaniu rozkazów pułkownika orków. Poza tym potrafi przetłumaczyć na język ludzki recepturę orkowego bimbru. Gdy przyszły król Myrtany musi dostać się do świątyni Śniącego, wygnany szaman opowiada mu historię o klątwie Beliara i wysyła do Tarroka, by ten przygotował Bezimiennemu Ulu-Mulu. Po wykonaniu zadania Ur-Thralla może poprosić generała orków, by przyjął Ur-Shaka z powrotem do rady szamanów. Po zabiciu Hosh-Paka można na niego rzucić czar zapomnienia, dzięki czemu będzie znowu do bohatera przyjaźnie nastawiony, w siódmym rozdziale może pomóc bohaterowi uwolnić przetrzymywanych przez Hag-Tara paladynów. Bezimienny może spotkać go już w drugim rozdziale.

Bumshak Edytuj

Bumshak może razem z Ur-Shakiem podbić zamek w Górniczej Dolinie. Szaman zostaje wtedy przełożonym głównego bohatera.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako jedyny ork w Gothic II nie atakuje Bezimiennego i innych mieszkańców wyspy Khorinis.
  • Zarówno w Gothic, jak i w Gothic II pojawia się w IV rozdziale.
  • Jest jednym z kilku orków w Gothic, którzy posługują się ludzką mową, ale w sposób dość prymitywny. Pozostałymi są Tarrok oraz kapłani-ożywieńcy. W Gothic II językiem ludzi władają także herszci orków.
  • Jest dobrym kartografem – potrafi ukończyć niepełną mapę Górniczej Doliny bez żadnego ubytku na jej wyglądzie.
  • W Gothic II można go zabić. Nie będzie się wtedy bronić.