Fandom

Gothicpedia

Upadek magicznej bariery

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Bariera.png

Bariera tuż przed upadkiem

Upadek magicznej bariery – największa znana katastrofa magiczna. Jej zniszczenie jest jednocześnie zakończeniem pierwszej części serii Gothic.

Geneza wydarzeń Edytuj

Krótko po utworzeniu z Górniczej Doliny magicznego więzienia, zaczęły pojawiać się pierwsze głosy namawiające do zniszczenia znienawidzonej bariery. Wywołało to m.in rozłam wśród dwunastu magów kolonii, z których sześciu widziało sposób na zniszczenie bariery w wysadzeniu ogromnego kopca rudy (Magowie Wody), a jeden w zgłębianiu mrocznych sztuk (Xardas).

Przebieg wydarzeń Edytuj

Ostatecznie wersja Xardasa okazała się bardziej prawdopodobna, lecz wymagała ona dostania się do świątyni Śniącego i walki z demonem. Po męczącej walce bestia została wygnana, a wyzwolona w wyniku tego moc zniszczyła barierę.

KonsekwencjeEdytuj

Upadek bariery znacząco zachwiał równowagę zarówno polityczną jak i magiczną na świecie. W skali globalnej oznaczało to dla królestwa Myrtany utratę cennych złóż magicznej rudy na wyspie Khorinis, która od czasu zajęcia kopalni Klanu Młota w Nordmarze przez orków była jedyną możliwością pozyskania tego surowca. Ułatwiła również desant orkowych wojsk na niezabezpieczonym wybrzeżu we wschodniej części kolonii. Masowa ucieczka więźniów w najmniej spodziewanym momencie wprowadziła chaos na wyspie. Rozpoczęły się ciągłe napady na kupców oraz częste potyczki patroli straży miejskiej z bandytami. Sytuację tę wykorzystali farmerzy, którzy mając dość wysokich podatków narzuconych przez królestwo, zatrudnili zbiegłych najemników do ochrony swoich posiadłości i walki ze strażnikami miejskimi. Wszystkie te czynniki przyśpieszyły porażkę Myrtany w II wojnie z orkami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki