Fandom

Gothicpedia

Trelis

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Share

Trelis
Trelis (G3) (by Kubar906).png
Trelis z lotu ptaka

Informacje
Typ
Miasto
Położenie
Południe Myrtany
Mieszkańcy
Populacja
ok. 40 (przed rozbudową)
ok. 90 (po rozbudowie)
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Świątynia Beliara

Trelis – bardzo dobrze ufortyfikowana forteca, a później miasto położone najdalej na południowy zachód w Myrtanie. Jest to jednopoziomowe lecz zawiłe miasto.

Przed akcją gry Edytuj

Trelis było bardzo ważnym punktem na mapie dla królestwa Myrtany jeszcze przed wybuchem wojny. Leżący na granicy z pustynią zamek musiał być bardzo dobrze ufortyfikowany. Zwłaszcza, gdy w Varancie coraz bardziej rozprzestrzeniali się asasyni. Jednak solidne mury i głęboka fosa nie powstrzymały orków, którzy zdobyli miasto. Jego zarządcą został wtedy herszt orkowy, dowódca Vak. Trelis odwiedzali asasyni, zawarłszy pakt z orkami. Okrętami sprowadzono tam także niewolników i najemników z Khorinis, między innymi Thorusa.

Gothic 3 Edytuj

Mieszkają tu w przeważającej większości orkowie. Vak, zarządca miasta, miał bardzo ważne zadanie z racji tego, że Trelis leży na granicy z pustynią. Brał udział w poszukiwaniach boskich artefaktów w Varancie. W chwili, gdy twierdzę odwiedza Bezimienny, orkowie są już w posiadaniu amuletu Adanosa. Vak musi jednak płacić asasynom za użytkowanie ich terenu dość dużą sumę. Nieopodal miasta znajduje się starożytna świątynia.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Po dwóch latach władzę w mieście przejął Thorus, który jest bardzo szanowany wśród orków. Twardą ręką sprawuje rządy w Trelis, ustanowił to miasto także stolicą orków w Myrtanie. Za rządów Thorusa zamek rozwinął się w miasto – została wybudowana osada razem ze świątynią Beliara, a liczba ludności powiększyła się niemal dwukrotnie. Trelis zostało także zaatakowane przez wojska Gorna z Gothy, wtedy rozpoczęła się też wojna domowa. Gdy zainterweniował stojący po stronie agresora Bezimienny, prosząc o wsparcie Lee, Thorus miał już nikłe szanse na przetrwanie. Po przegranej bitwie uciekł z Trelis.

Dalsze losyEdytuj

Po zjednoczeniu Myrtany, Trelis było jednym z największych miast, mających ogromne znaczenie dla nowego królestwa.

Gospodarka miasta Edytuj

Przed rozbudową miasto pełniło prawie wyłącznie funkcje zamku. Miało wytrzymałe, wysokie mury. W nich, naprzeciw siebie stały ogromne baszty. Z jednej strony wykopana została fosa. Trelis było również liczącym się producentem żywności. Pożywienie było pozyskiwane z czterech okolicznych farm, w których hodowano głównie świnie oraz krowy. Na południu Myrtany nie ma jednak złóż naturalnych, toteż Trelis nie prowadzi żadnego wydobycia. Rządy Thorusa dwa lata po zakończeniu wojny bogów wpłynęły bardzo pozytywnie na miasto. Liczba ludności zwiększyła się do około stu osób. Została dobudowana palisada z postawionymi wewnątrz domostwami mieszkańców, areną oraz największą świątynią Beliara w Myrtanie.

Kamień teleportacyjny Edytuj

Kamień teleportacyjny do Trelis można znaleźć na głazie przed jedną z bram. W Gothic 3: Zmierzch Bogów jest w kufrze w skarbcu.

Poznani mieszkańcyEdytuj

Za rządów Vaka Edytuj

  • Vak - zarządca miasta;
  • Thorus - strażnik bramy;
  • Avogadro - alchemik;
  • Konrad - były paladyn, po odbiciu fortecy jej zarządca do czasu ponownego przybycia orków;
  • Khabir - asasyński kupiec;
  • Pranck - orkowy wojownik;
  • Milok - bardzo dobry kowal;
  • I inni orkowie.

Za rządów ThorusaEdytuj

  • Thorus - zarządca miasta;
  • Ogit - orkowy szaman;
  • Czarny mag - tajemniczy przybysz z pustyni;
  • Urbanus - przedstawiciel orkowej elity;
  • Silvester - strażnik;
  • Nicholas - strażnik;
  • Erhang - dowódca regimentu;
  • Garan - strażnik siedziby Czarnego maga;
  • Rudolph - strażnik;
  • Steiner - zarządca areny w Trelis;
  • Harman - gladiator z areny;
  • Lewis - gladiator z areny, naucza złodziejstwa;
  • Drud - mistrz areny;
  • i inni orkowie i najemnicy.

Ciekawostki Edytuj

  • Po rozbudowie Trelis zostało jednym z najludniejszych miast w całej Myrtanie.
  • Oprócz Thorusa nie ma tam żadnego najemnika orków.

Więcej w Fandom

Losowa wiki