Wikia

Gothicpedia

Topielec

4877stron na
tej wiki
Komentarze31
Topielec
Topielec (GI).png
Informacje
Gromada
Gady
Punkty doświadczenia
G: 170
GII: 100
GII:NK: 120
G3: 100
Siła/Zręczność
G: 40/40
GII: 60/60
G3: ?/?
Punkty życia
G: 80
GII: 120
G3: ?
Pancerz
G: 20
GII:60
G3: ?
Status
Pospolity
Występowanie
Kod
G: insert lurker
GII: insert lurker
G3: spawn Lurker

Topielec – mięsożerny gad, występujący w każdej części serii Gothic. Jest on idealnie przystosowany do życia w środowisku wodnym, często można go więc spotkać w okolicy jezior, rzek lub brzegu morza. Żywi się głównie padliną i rybami, niekiedy poluje na inne zwierzęta oraz gobliny, ale kiedy jest głodny nie pogardzi również i ludzkim mięsem. Znakomity skoczek.

Gothic Edytuj

pierwszej części gry topielce na początku są dość wymagającymi przeciwnikami. Mają bardzo grubą skórę, ostre szpony którymi atakują swoją ofiarę oraz są dość zwinne. Na lądzie poruszają się powoli, ale są świetnymi pływakami. Zazwyczaj występują w niewielkich grupkach liczących od dwóch do czterech osobników ale często można spotkać również samotne osobniki. Po pokonaniu topielca Bezimienny dostaje sto siedemdziesiąt punktów doświadczenia, a posiadając odpowiednie umiejętności łowieckie może również z niego zdjąć skórę topielca oraz odciąć mu jego szpony. 

Gothic II Edytuj

drugiej części gry wygląd topielca oraz jego zachowanie nie zmienia się. Są dość pospolite, można je spotkać niemal wszędzie tam, gdzie jest jakaś woda. Za pokonanie go bohater otrzymuje sto punktów doświadczenia.

Gothic 3 Edytuj

Topielce występujące na kontynencie całkowicie się różnią w stosunku do tych występujących na wyspie Khorinis. Poruszają się na dwóch kończynach, a ich skóra jest koloru białego. Budową przypominają też nieco człowieka. Można je spotkać zarówno w Myrtanie, jak i na wybrzeżu Varantu. Oprócz zwykłych topielców można się również natknąć na czarne topielce występujące w okolicy Faringpiaskowe topielece które zamieszkują pustynny Varant, oraz bagienne topielece które spotkać można tylko w niektórych regionach Myrtany. Za pokonanie topielca Bezimienny otrzymuje sto punktów doświadczenia. Gdy bohater wyuczy się odpowiednich umiejętności łowieckich, może z niego pozyskać skórę topielca oraz dwa szpony.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W dodatku do trzeciej części gry niektóre topielce mają lekko zmieniony wygląd. Posiadają kolce wystające z grzbietu oraz nieco dłuższy ogon.

ArcaniA Edytuj

Można je spotkać w niektórych miejscach na Argaanii, ale najwięcej jest ich na bagnach w okolicy Tooshoo.

Ciekawostki Edytuj

  • O ile w dwóch pierwszych częściach Gothic topielce poruszały się na czterech kończynach, tak w Gothic 3 gad ten potrafi chodzić na tylnych nogach.
  • W trzeciej części Gothic przednie łapy przypominają ludzkie dłonie.
  • Quest Pack 4 dodaje kolce na ich plecach.
  • Choć topielce są w stanie świetnie skakać (porównywalnie do postaci z akrobatyką), to nigdy nie używają tego w walce. Jest to prawdopodobnie ograniczenie nałożone przez twórców, gdyż pokonanie ich byłoby wtedy zbyt trudne.
  • W pierwszych dwóch grach Topielce atakują gobliny.

Więcej od Wikii

Losowa wiki