FANDOM

Topór berserkera – oręż, występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest to topór dwusieczny o masywnym obuchu.

Gothic II Edytuj

Jest to dwuręczny topór o bliźniaczym obuchu, zakrzywionym półkoliście. Drewniane stylisko dodatkowo wzmocniono przy rękojeści, brązową skórą oraz metalem. Jest to oręż o dużej sile ataku. Bezimienny może go kupić od piątego rozdziału u najemnika Khaleda, łowcy smoków Rethona oraz w szóstym rozdziale od kowala Benneta po dopłynięciu do wyspy Irdorath. Jeden egzemplarz tego oręża znajduje się na Dworze Irdorath w komnacie ucznia czarnego maga, która znajduje się na przeciwko pokoju w którym przebywa wojownik cienia Archol. Topór tkwi w szkielecie nieznanego człowieka, prawdopodobnie ucznia czarnego maga.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jego wygląd nie uległ zmianom. Jest to oręż o największej sile ataku w grze, jednak pozbawiona jest dodatkowych bonusów wprowadzonych w dodatku.

Gothic 3 Edytuj

Podwójne i masywne ostrze topora jest wykonane z czystej magicznej rudy. Jest wykręcone w fantazyjne spirale. Trzon zaś jest lekki w porównaniu do ostrza. Bezimienny może znaleźć topór w czterdziestej piątej ciężkiej skrzyni, które zostały rozmieszczone po całej MyrtanieVarancie oraz Nordmarze.

ArcaniA Edytuj

Bliźniaczy obuch jest powycinany przy ostrzu, w charakterystyczne wgłębienia ułatwiające cięcie. Ostrze jak i rękojeść wykonano w pełni z jednego typu żelaza. Jego opis podaje jasno, że został wykonany w Nordmarze. Jest to powszechna broń pośród awanturników i najemników. Bezimienny może go znaleźć w jednej z chat w Czarnej Toni.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Topór berserkera leży wśród łupów na jednym ze statków Burzowych Kruków. Pod względem wyglądu i statystyk nie zmienił się w stosunku do ArcaniA.

Ciekawostki Edytuj

  • W ArcaniA: Upadek Setarrif występuje Gniew Berserkera, który wygląda tak samo, lecz wokół niego roztacza się energia.