FANDOM

Tom – postać, występująca w Gothic II: Noc Kruka. Jest to bandyta Kruka, mieszkający w Jarkendarze.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Ukrywa się nieopodal myśliwego polującego na węże błotneLogana, ponieważ naraził się Estebanowi. Wiąże się z nim zadanie, w którym Bezimienny musi odnaleźć mordercę dwóch zaginionych żeglarzy. Widział całe zajście, jakie miało miejsce pomiędzy Juanem, a Angusem i Hankiem. Gdy Bezimienny zabije Estebana, może poinformować o tym Toma, który niezwykle się ucieszy, po czym uda się do karczmy Snafa, gdzie będzie zajmował się popijaniem ginu.

Modyfikacje Edytuj

Gothic Edycja rozszerzona Edytuj

Jest myśliwym mieszkającym przy rzece nieopodal Starego Obozu. Skupuje skóry topielców (po 10 sztuk). Przyznaje że mieszka w kolonii od 5 lat oraz jest 60-letnim starcem. Kiedy w czwartym rozdziale uformowana zostaje Straż Kruka, twierdzi on że nie miał innego wyboru niż do nich przystać, widział ich bowiem jak zmierzali o zmierzchu w stronę opuszczonej kopalni. Kruk tym samym dał mu ultimatum – albo podąża razem z nimi albo ginie z jego ręki. Tom dodaje także iż wybór był oczywisty.

Bandyci Edytuj

Przesiaduje w karczmie Lou, gdzie popija gin. Uważa, że ma najlepsze kontakty z piratami w całym obozie. Opowie bohaterowi swoją historię. Był on kiedyś przemytnikiem, ale wraz ze swoją grupą zostali zdradzeni przez jednego z nich – Badgera. Trafił do koloni i przeżył tam dzięki swoim umiejętnościom i znajomościom, choć jak sam twierdzi – to drugie jest czystym przypadkiem. Związany jest z zadaniami od Fiska w sprawie towarów od piratów. Jako jeden z nielicznych zapyta Vince'a o jego stan zdrowia w 3 rozdziale. Przekaże mu również dowód kto go chciał zabić.

Po wydarzeniach z modyfikacji, uda się na spotkanie z piratami. Będzie świadkiem jak Juan zabija Angusa i Hanka. Opowie o tym wszystkim w obozie, co doprowadzi do próby zabójstwa Estebana oraz skryciem się Toma w jaskini.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Przeszedł przez portal prowadzący do Khorinis. Podobnie jak jego koledzy osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Na zmianę pilnuje wejścia do jaskini z portalem. Boi się szkieletów znajdujących się w owej jaskini. Jako że Velaya musi dokończyć mikstury lecznicze dla Miguela proponuje bandycie, że zajmie się stworkami. Tom po chwili zawahania zgadza się i daje wojowniczce miecz. Po pomyślnie zakończonej misji w jaskini rabuś jest zaskoczony umiejętnościami bohaterki. Później bandyta przenosi się do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam z ręki osoby, której wcześniej nie doceniał.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar i Khorinis został zaatakowany przez orków, tym samym Tom został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj