Fandom

Gothicpedia

Thorus

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze101 Share

Thorus
G • G2:NK • G3 • G3:ZB • A:US
Thorus G1.png
Informacje
Gildia
Zawód
Strażnik bramy
Dowódca straży
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Grd_200_Thorus
Thorus
G • G2:NK • G3 • G3:ZB • A:US
Thorus (NK) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Strażnik bramy
Dowódca bandytów
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Bdt_10014_addon_Thorus
Thorus
G • G2:NK • G3 • G3:ZB • A:US
Thorus (Gothic 3) (by GothicFan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Strażnik bramy
Ludzki przywódca orków
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Thorus
Thorus
G • G2:NK • G3 • G3:ZB • A:US
Thorus (ZB).png
Informacje
Gildia
Zawód
Ludzki przywódca orków
Poziom
50
Miejsce zamieszkania
Okolice Varantu
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Thorus
Thorus
G • G2:NK • G3 • G3:ZB • A:US
Thorus (US).png

Informacje
Zawód
Ludzki przywódca orków
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing

Thorus – strażnik w Starym Obozie oraz obozie bandytów w Jarkendarze, później wysoko postawiony orkowy najemnik. Początkowo jedna z ważniejszych postaci, z czasem staje się antagonistą serii. Jest umięśnionym mężczyzną o ciemnej karnacji. Ma czarne włosy czesane ku górze i ciemny zarost. Na lewym uchu nosi dwa złote kolczyki. Ma także wielki nos, co widać na zdjęciu. Ceniony przez kobiety, w obozie bandytów Lucia jest nim zauroczona. Jest mistrzem walki bronią dwuręczną oraz adeptem w posługiwaniu się kuszą, jak sam przyznaje, nie chce mieć nic wspólnego z magią. Jest znany jako Strażnik bramy. Nie lubi głównego bohatera. Uważa, że tam gdzie się pojawia, zawsze musi wyniknąć coś złego.

Przed akcją gry Edytuj

Do Górniczej Doliny trafił jeszcze przed powstaniem bariery. Nie wiadomo dokładnie za co został skazany, jednak jego wygląd sugeruje, że mogła to być jakaś bójka lub morderstwo. Brał udział w zwycięskim buncie więźniów u boku Gomeza. Dzięki temu stał się jego wysoko postawionym strażnikiem.

Gothic Edytuj

Przewodzi straży w Starym Obozie. Otrzymał rozkaz pilnowania zamkowej bramy i nie przepuszcza nikogo poza ludźmi Gomeza, kurierami magów i nowicjuszami, którzy przynoszą bagienne ziele, jednak przepuści tych, którzy wręczą mu łapówkę w postaci tysiąca bryłek rudy. Jeśli chodzi o przyjmowanie nowych, to liczy się ze zdaniem Diego, jednak to on decyduje, czy ktoś, kto przeszedł próbę, może zobaczyć się z Gomezem. Głównego bohatera Thorus także poddaje próbie – ma on się pozbyć Mordraga, który bezkarnie okrada magnatów. Po wykonaniu zadania, strażnik popiera Bezimiennego. Po zabiciu królowej pełzaczy, może mianować bohatera na strażnika. Od tej chwili może uczyć bohatera siły, zręczności i walki bronią dwuręczną. Następnie obóz zostaje zamknięty, lecz Thorus nadal stoi na straży zamku.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Razem z Krukiem i innymi ludźmi opuścił Górniczą Dolinę. Należy do bandytów pod wodzą Kruka. Podczas zamieszania jakie miało miejsce w Starym Obozie, uratował kowala Huno. Jak inni zabrał się z piratami do doliny Jarkendar, gdzie znów pilnował bramy, tym razem do górnej części obozu bandytów. W zapomnianej krainie ponownie spotyka Bezimiennego, poznaje go, lecz mu nie ufa i nie chce wpuścić w głąb obozu bez podania odpowiedniej tabliczki. Mówi też, że nie obchodzi go czy bohater był człowiekiem, który zabił jego ludzi jeszcze w kolonii karnej, gdyż to już nic nie znaczy i nie warto wracać do przeszłości. Gdy Bezimienny zabija Bloodwyna, Thorus zaczyna poważnie obawiać się o losy obozu i swoich ludzi. Jednak budzi się w nim serce i uwalnia niewolników oraz zleca zabicie Kruka. Po jego śmierci zostaje przywódcą bandytów, chociaż sam ich tak nie nazywa.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Po tym jak zaprowadził swoich podwładnych do portalu prowadzącego do Khorinis, został uwięziony z rozkazu Sentenzy. Bandyci od razu przypodobali sobie byłego najemnika, a Thorus był więziony wraz z Magami Wody. Podczas jego rozmowy z Velayą, okazuje się, że bohaterka doskonale pamięta byłego strażnika Gomeza. Ich rozmowa nie trwa długo, gdyż wojowniczka przyszła tylko przynieść jedzenie. Niedługo potem więźniowie zostają uwolnieni, ponieważ bohaterka zabija strażnika lochów Edgora. Po tym incydencie Thorus zaczął współpracować z kapłanami Adanosa. Velaya prosi wojownika o pomoc w walce z bandytami, lecz on jest zbyt wyczerpany po długim więzieniu. 

Gothic 3 Edytuj

Po zajęciu Khorinis przez orków i wywiezieniu pojmanych ludzi na kontynent, nie widziała mu się przyszłość jako niewolnik, więc zaczął jako gladiator. Wygrał wszystkie walki na myrtańskich arenach i szybko wspiął się na szczyty. Dzięki temu zyskał posłuch nawet wśród orków. Poznaje bohatera, ale nie jest zachwycony jego obecnością, twierdząc, że tam gdzie jest Bezimienny, wszystko się rozpada. Zleca mu kilka zadań (m.in pozbycie się ogrów z pobliskiej jaskini). Po zakończeniu wojny bogów zostaje gubernatorem Trelis i jedynym człowiekiem, który dowodzi orkami.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Myrtana została podzielona na cztery frakcje. Nadal mieszka w Trelis i rządzi razem z Kanem jedną z nich. Nieznanym sposobem wyhodował troglodytów – połączenie orków i ludzi. Jest uznawany za bohatera, ponieważ on przyczynił się do pokoju pomiędzy ludźmi a orkami. Prowadzi otwarty konflikt z Gornem, który pierwszy wypowiedział mu wojnę. Wielu życzy mu wygranej i ma nadzieję, że znów pogodzi dwie rasy, lecz w tajemnicy snuje swe plany, które mają mu pomóc przejąć władzę w Myrtanie. Okazuje się, że sprzymierzył się z najpotężniejszymi czarnymi magami i Mistrzem Przywołań, aby przywołał dla niego przy pomocy Oka Innosa potężną Bestię, która miała na celu zdobycie dla niego władzy w Myrtanie. Kiedy Bezimienny odkrywa jego zamiary, postanawia stoczyć bitwę z bestią, a pościg za Thorusem zleca Miltenowi, Gornowi i Lee. Po zwycięskiej bitwie Bezimienny mianuje się królem Rhobarem III, natomiast Thorus ucieka na przełęcz Varantu, a stamtąd do Mora Sul.

ArcaniA Edytuj

Gdy przybył na Wyspy Południowe, zatrzymał się w karczmie Rozdarta Dziewica prowadzonej przez Murdrę. Wtedy właśnie odszedł Erhag z paroma orkami od swoich. Thorus wraz ze swoimi podwładnymi postanawia przyłączyć się do władcy Argaan, by u jego boku walczyć z wojskami Myrtany. Następnie (w outro gry) Thorus z Groshem i Ethornem VI uwalniają Rhobara od demona, wymawiając zaklęcie Goczamal.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W Setarrif, wraz ze swoimi orkowymi najemnikami spotyka Gorna, z którym stacza pojedynek. Po przegranej dla Thorusa walce, "należy" on do Gorna i zostaje zamknięty w jego skrzyni. W grze można znaleźć jego karwasze.

Ciekawostki Edytuj

  •  Pojawia się w każdej grze cyklu Gothic poza Gothic 3: Początek, poza Gothic II. Zmienia to jednak dodatek "Noc Kruka".
  • Thorus pojawia się w pewnym sensie w Gothic II. Można przywołać go kodem "vlk_2000_thorus". Niewykluczone, że twórcy chcieli dodać Thorusa do gry, ponadto zbroja strażnika może sugerować, że mógłby on strzec wejścia do Khorinis lub górnego miasta.
  • W Trelis ork imieniem Silvester twierdzi, że Thorus jest jego przyjacielem i towarzyszem broni za czasów bitwy o Vengard. Jest to jednak nieprawdą, ponieważ wtedy Thorus był jeszcze skazańcem w Górniczej Dolinie.
  • Plany, jakie mają mu pomóc w przejęciu Myrtany, dotyczą między innymi szkieletu smoka ożywieńca.
  • Thorusa da się zabić w każdej części Gothic w jakiej występuje. W Gothic od czwartego rozdziału, w Gothic II: Noc Kruka od drugiego rozdziału, natomiast w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów od samego początku.
  • W modyfikacji Golden Mod atakuje wraz ze strażnikami Wolną Kopalnię.
  • Thorus w Gothic 3: Zmierzch Bogów po "ucieczce" znajduje się w okolicy przejścia do Varantu.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów mówi, że walczył ramię w ramię z Gornem w niejednej bitwie.
  • W modyfikacji Returning po pogromie Jarkendaru udaje się do Khorinis i zostaje strażnikiem miejskim.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki posiada gildię skazaniec, a później strażnik.
  • W Gothic II: Noc Kruka Lucia jest zauroczona Thorusem.
  • Posiada podobną twarz do Gorna.
  • Gothic 3 to pierwsza część sagi, w której on i Gorn mają różny dubbing.
  • Pod koniec wątku Gothic II: Noc Kruka jest do bohatera przyjaźnie nastawiony i zapowiada, że jeszcze ich drogi się skrzyżują. Jednak gdy spotykają się na Kontynencie, Thorus znowu wyraża niezadowolenie z tego spotkania. Prawdopodobnie to małe niedopatrzenie twórców.
  • W modyfikacji do Gothic 3 o nazwie Content Mod posiada ten sam pancerz, co w poprzednich częściach oraz tę samą twarz, co w Arcanii.
  • Jako jedyny ze strażników w Starym Obozie nosi broń dwuręczną.
  • "Torus" to w botanice nazwa zgrubienia na jamkach lejkowatych cewki, które – niczym strażnik – reguluje przepływ wody zamykając i otwierając jamkę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki