FANDOM

Thorben – postać, występująca w Gothic II, Gothic II: Noc KrukaVelaya – Historia wojowniczki oraz Złote Wrota. Jest to stolarz i jeden z mistrzów z Dolnego Miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Prowadzi swój własny zakład w którym wytwarza się meble, skrzynie i zamki do nich. Może przekazać bohaterowi kilka informacji na temat paladynów. Jest bardzo mocno wierzącym człowiekiem. Bezimienny nie może u niego terminować jako czeladnik, lecz Thorben poprze go, gdy ten otrzyma błogosławieństwo od przedstawicieli Innosa i Adanosa. Jednym z nich jest Vatras, a drugą osobą okazuje się Daron lub Isgaroth. Jeśli Bezimienny spłaci dług Gritty, jaki zaciągnęła u Mattea, nauczy go otwierania zamków. Bohater musi jednak zapłacić 100 lub 200 sztuk złota za naukę, w zależności od tego, czy Bezimienny odda mu pieniądze od Gritty, lub może oddać księgę długów Lehmara, wtedy zrobi to za darmo. Jako jeden z nielicznych handlarzy, może sprzedawać wytrychy Bezimiennemu. Mag ognia Daron przebywający w mieście Khorinis, zamówił u niego skrzynię na swoje cenne przedmioty.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku Noc Kruka Thorben ma czeladnika Elvricha, którego porwali bandyci. Bezimienny może go znaleźć niedaleko farmy Bengara.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

W II rozdziale jego siostrzenica Gritta zostaje porwana. Bezimienny może mu podarować złoto dla strażników, aby odnaleźli Grittę albo odszukać ją samodzielnie. Ponadto, aby nauczył bohatera otwierania zamków, ten musi dodatkowo (oprócz założenia pieniędzy za Grittę) przynieść mu księgę długów Lehmara. Ginie podczas ataku orków na Khorinis.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nie chce przyjąć Velayi na czeladnika, ale wojowniczka może się ubiegać o niższe ceny za jego asortyment. Musi tylko przynieść drewno różane. Bohaterka, aby dostać drewno musi iść do drwala Groma. Po rozmowie z nim okazuje się, że drewno jest dla amatorów i nikt na wyspie go nie posiada. Velaya jest oburzona, gdyż wyszła na idiotkę. Podczas rozmowy z Thorbenem stolarz zgadza się na obniżenie ceny. Przydaje się w dalszych etapach modyfikacji, kiedy Velaya zostaje baronową. Wtedy to stolarz może wyremontować wieżę w dawnym obozie bandytów w Khorinis. Stawia jednak sporo warunków: jego dom musi być pilnowany podczas jego nieobecności, musi mieć dwóch robotników i dwóch ochroniarzy, żeby zabijali każde niebezpieczeństwo, 500 sztuk złota jako zapłatę, 3 młoty, 3 piły, dwie żuwaczki, 2 topory i łój kretoszczura. Łączny koszt budowy domu Velayi wynosi około 1500 sztuk złota. Strażnikiem domu Thorbena zostaje Pablo, Till i Pardos są robotnikami, a Cavalorn i Wilk ochroniarzami. Po przyniesieniu narzędzi i złota mistrz zajmie się budową. Następnego dnia willa Velayi jest już gotowa.

Złote Wrota Edytuj

W modyfikacji Złote Wrota Thorben mieszka w obozie orków w Jarkendarze. Cierpi z powodu choroby. Na prośbę Larissy, Bezimienny wraz z pomocą orkowego szamana Gorhesa postanawia mu pomóc. Najpierw każe mu wypić miksturę leczniczą, potem zjeść jedno z dań orkowego kucharza, następnie porządnie się wyspać, kolejno nacierać się specjalną maścią i obmywać w sadzawce, a na końcu czuwać przy ogniu Ducha Przodków. Niestety wszystkie te metody zawodzą i stan Thorbena nie poprawia się. Po pewnym czasie Bezimienny zleca rzemieślnikowi wybudowanie posągu Innosa w obozie paladynów. Kiedy zlecenie zostaje ukończone stolarz odzyskuje zdrowie i pełnię sił.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, przez co Thorben został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Bezimienny może odkupić księgę długów Lehmara od Thorbena i przekazać ją innej osobie.
  • Jeśli bohater zabije jego siostrzenicę Grittę, Thorben nie będzie chciał z nim rozmawiać.
  • Pomimo, że podobno nie ma pieniędzy, daje Bezimiennemu 200 sztuk złota za odnalezienie swojego zbiegłego czeladnika, Elvricha.
  • Thorben ma siostrę. Świadczy o tym fakt posiadania przez niego siostrzeńców Gritty i Elvricha.