FANDOM

Thorben – postać, występująca w Gothic II, Gothic_II: Noc KrukaVelaya – Historia wojowniczki oraz Złote Wrota. Jest to stolarz i jeden z mistrzów z Dolnego Miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Prowadzi swój własny zakład w którym wytwarza się meble, skrzynie i zamki do nich. Może przekazać bohaterowi kilka informacji na temat paladynów. Jest bardzo mocno wierzącym człowiekiem. Bezimienny nie może u niego terminować jako czeladnik, lecz Thorben poprze go, gdy ten otrzyma błogosławieństwo od przedstawicieli Innosa i Adanosa. Jednym z nich jest Vatras, a drugą osobą okazuje się Daron lub Isgaroth. Jeśli Bezimienny spłaci dług Gritty, jaki zaciągnęła u Mattea, nauczy go otwierania zamków. Bohater musi jednak zapłacić 100 lub 200 sztuk złota za naukę, w zależności od tego, czy Bezimienny odda mu pieniądze od Gritty, lub może oddać księgę długów Lehmara, wtedy zrobi to za darmo. Jako jeden z nielicznych handlarzy, może sprzedawać wytrychy Bezimiennemu. Mag ognia Daron przebywający w mieście Khorinis, zamówił u niego skrzynię na swoje cenne przedmioty.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku Noc Kruka Thorben ma czeladnika Elvricha, którego porwali bandyci. Bezimienny może go znaleźć niedaleko farmy Bengara.

Returning Edytuj

W II rozdziale jego siostrzenica Gritta zostaje porwana. Bezimienny może mu podarować złoto dla strażników, aby odnaleźli Grittę albo odszukać ją samodzielnie. Ginie podczas ataku orków na Khorinis.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nie chce przyjąć Velayi na czeladnika, ale wojowniczka może się ubiegać o niższe ceny za jego asortyment. Musi tylko przynieść drewno różane. Bohaterka, aby dostać drewno musi iść do drwala Groma. Po rozmowie z nim okazuje się, że drewno jest dla amatorów i nikt na wyspie go nie posiada. Velaya jest oburzona, gdyż wyszła na idiotkę. Podczas rozmowy z Thorbenem stolarz zgadza się na obniżenie ceny. Przydaje się w dalszych etapach modyfikacji, kiedy Velaya zostaje baronową. Wtedy to stolarz może wyremontować wieżę w dawnym obozie bandytów w Khorinis. Stawia jednak sporo warunków: jego dom musi być pilnowany podczas jego nieobecności, musi mieć dwóch robotników i dwóch ochroniarzy, żeby zabijali każde niebezpieczeństwo, 500 sztuk złota jako zapłatę, 3 młoty, 3 piły, dwie żuwaczki, 2 topory i łój kretoszczura. Łączny koszt budowy domu Velayi wynosi około 1500 sztuk złota. Strażnikiem domu Thorbena zostaje Pablo, Till i Pardos są robotnikami, a Cavalorn i Wilk ochroniarzami. Po przyniesieniu narzędzi i złota mistrz zajmie się budową. Następnego dnia willa Velayi jest już gotowa.

Złote Wrota Edytuj

W modyfikacji Złote Wrota Thorben mieszka w obozie orków w Jarkendarze. Cierpi z powodu choroby. Na prośbę Larissy, Bezimienny wraz z pomocą orkowego szamana Gorhesa postanawia mu pomóc. Najpierw każe mu wypić miksturę leczniczą, potem zjeść jedno z dań orkowego kucharza, następnie porządnie się wyspać, kolejno nacierać się specjalną maścią i obmywać w sadzawce, a na końcu czuwać przy ogniu Ducha Przodków. Niestety wszystkie te metody zawodzą i stan Thorbena nie poprawia się. Po pewnym czasie Bezimienny zleca rzemieślnikowi wybudowanie posągu Innosa w obozie paladynów. Kiedy zlecenie zostaje ukończone stolarz odzyskuje zdrowie i pełnię sił.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, przez co Thorben został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Bezimienny może odkupić księgę długów Lehmara od Thorbena i przekazać ją innej osobie.
  • Jeśli bohater zabije jego siostrzenicę Grittę, Thorben nie będzie chciał z nim rozmawiać.
  • W modyfikacji Returning, aby nauczył bohatera otwierania zamków, ten musi dodatkowo (oprócz założenia pieniędzy za Grittę) przynieść mu księgę długów Lehmara.
  • Pomimo, że podobno nie ma pieniędzy, daje Bezimiennemu 200 sztuk złota za odnalezienie swojego zbiegłego czeladnika, Elvricha.
  • Thorben ma brata i siostrę. Świadczy o tym fakt posiadania przez niego bratanicy Gritty i siostrzeńca Elvricha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki