Fandom

Gothicpedia

Thekla

5002strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Thekla
Thekla (Gothic II) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Kucharka
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Bau_913_thekla

Thekla – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest kucharką z farmy Onara.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Prowadzi gospodę na farmie. Nie przepada za Sylviem i Bullkiem, którzy całymi dniami przesiadują w jej kuchni. Gotuje ona przepyszny gulasz według własnej receptury (siła +1). Kiedy Bezimienny zostaje najemnikiem, nowicjuszem lub paladynem, częstuje go gulaszem. Potrzebuje ona paczki ziół, w tym celu wysyła bohatera do zielarki Sagitty, która mieszka za farmą Sekoba, w nagrodę daje spróbować bohaterowi swojego gulaszu. Gdy na prośbę pasterza Pepe, Bezimienny walczy z Bullkiem i go pokonuje, Thekla ponownie daje bohaterowi miskę gulaszu. Ostatnie dwie porcje oddaje Bezimiennemu po uwolnieniu z więzienia Benneta i po pokonaniu wszystkich smoków z Górniczej Doliny.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki, po przegranej bójce z Darem, Thekla proponuje Velayi, aby wzięła ekwipunek z magazynu jej kuchni wraz z jej skórzanym pancerzem. Po założeniu go i zapytaniu się przez wojowniczkę skąd ma ów pancerz, Thekla nie chce jej podać odpowiedzi. Radzi jej jednak, aby poszła trenować walkę mieczem z Cordem. Aby najemnik się zgodził, bohaterka musi powiedzieć, że przysyła ją Thekla. Po pierwszej sesji Velaya udaje się do kucharki po następne rady. Gospodyni poleca jej iść po błogosławieństwo Innosa, znaleźć "kobiecą" broń oraz poszukać nauczyciela łucznictwa. "Kobiecą" bronią okazuje się pałasz bandytów znaleziony na skrzyżowaniu drogi z farmy Onara z dróżką prowadzącą do farmy Sekoba, błogosławieństwa udziela Isgaroth, a Wilk zostaje nauczycielem od łuku. Po znalezieniu lepszej zbroi i oddaniu starej, Thekla mówi Velayi o pochodzeniu pancerza. Otóż kucharka zanim przybyła na farmę była w związku z Grimbaldem, lecz z nim zerwała. Przyznaje, że za nim tęskni. Po rozmowie z myśliwym okazuje się, że on też żałuje zakończenia związku z Theklą. Po przekazaniu tych informacji kucharce, kobieta zamierza opuścić farmę. Jednak najpierw Velaya musi poszukać nowych kucharzy chętnych do pracy na farmie, którymi okazują się Balam i Omid. Wtedy Thekla dziękuje bohaterce za przysługę i wraca do ukochanego.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym została ona prawdopodobnie przez nich zabita, bądź zniewolona.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice, gdy bohater pokona wszystkich na arenie, to Skrzypek wspomni wtedy o gulaszu Thekli.
  • w Niemczech w mieście Leipizg (Lipsk) jest dzielnica o nazwie "Thekla"

Więcej w Fandom

Losowa wiki