FANDOM

Talas – postać występująca w Gothic. Jest to nowicjusz, mieszka w obozie na bagnie.

Gothic Edytuj

Przebywa na placu świątynnym w obozie bractwa. Jest posłańcem guru. Cor Kalom zlecił mu przyniesienie almanachu zawierającego wskazówki dotyczące kamieni ogniskujących. Bractwo odkupiło tę księgę od magów ognia, a gdy Talas wracał już z nią do obozu wyznawców Śniącego, obrabowały go czarne gobliny. Chociaż Cor Kalom nie za bardzo wierzy w tę wersję, wysyła Bezimiennego, aby ten odzyskał almanach, a Talas ma go tam zaprowadzić. Na miejscu okazuje się, że Talas nie kłamał. Bohater sam musi zniszczyć pokaźne obozowisko czarnych goblinów, gdyż Talas jest bardzo tchórzliwy i, jak mówi, będzie „ubezpieczał tyły”. Po rytuale przebudzenia Śniącego Talas niechętnie zaprowadza Bezimiennego, na polecenie Cor Angara, przed cmentarzysko orków. Przerażony nowicjusz nie będzie towarzyszył bohaterowi w wyprawie na orkową nekropolię, wróci do Obozu na Bagnach.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery prawdopodobnie zginął, uciekł bądź został opętany przez Beliara i stał się poszukiwaczem.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Talas zostaje dilerem w Nowym Obozie Bractwa niedaleko farmy Bengara.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Udaje mu się przeżyć upadek bariery. Po ucieczce z Górniczej Doliny udał się na północny wschód wyspy Khorinis. Tam zmienił wiarę na Beliara. Znajduje się w drugiej grupie odszczepieńców wraz z Bronkiem i Kurganem. Uważa siebie za nowicjusza oddanego bogu ciemności. Po wykryciu spisku Velayi atakuje on wojowniczkę. Zostaje jednak przez nią pokonany i tym sposobem zostaje uśmiercony w tejże modyfikacji.