Fandom

Gothicpedia

Szturm na zamek w Górniczej Dolinie

5041stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Szturm na zamek w Górniczej Dolinie
Zamek w Górniczej Dolinie (Gothic II) (by SpY).png
Miejsce rzeźni
Informacje
Miejsce
Wynik
Zwycięstwo orków
zdobycie zamku
śmierć wszystkich paladynów
ucieczka dowódców
zniszczenie ostatniego azylu ludzi w Dolinie
Uczestnicy
Orkowie
Wojownicy Innosa
Dowódcy
Orik
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Wielu wojowników
Wielu elitarnych wojowników
Kilku paladynów
garstka knechtów
Kilku łowców smoków
Straty
Nieduże
Całkowite

Szturm na zamek w Górniczej Dolinie – bitwa mająca miejsce w modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka - Bumshak. Jest to wyjątkowo krwawa batalia - nie ma miejsca w Gothic 3 przez co nie ma opcji ucieczki niedobitków - giną wszyscy atakowani.

Przebieg bitwyEdytuj

PrzygotowaniaEdytuj

Wszystkimi przygotowaniami miał się zająć orkowy generał Nur-Shak. Udało mu się znaleźć sposób na pokonanie bramy - w nieznany sposób dopadł ochmistrza zamku - Engora - i zmusił go do pomocy w ataku. Miała ona wyglądać następująco - we właściwym momencie Nur-Shak dmie w róg, a na jego dźwięk Engor ma otworzyć bramę. Nie mając wyboru Engor musiał się zgodzić.

Poza otwarciem bramy był jeszcze inny problem - gotowość hersztów wokół zamku. Tym nakazał się zająć swemu nowemu podwładnemu - Bumshakowi. Po wykonaniu zadań herszci przekazują wojownikowi swe pierścienie będące sygnałem gotowości. Po ich otrzymaniu Nur-Shak dmie w róg, a brama idzie w górę; Bumshak natomiast zostaje mianowany Elitarnym Wojownikiem (otrzymuje od Nur-Shaka zbroję i miecz).

BitwaEdytuj

Gdy brama została otwarta wojska orków pod dowództwem Nur-Shaka i hersztów natychmiast rozpoczęły natarcie. Żaden z broniących się nie ostał, jedynie sami dowódcy w imię Innosa zarządzili odwrót taktyczny.

Dokończenie dziełaEdytuj

Po wygranej bitwie Bumshak udaje się do Wielkiego Orkowego Władcy - Ur-Shaka. Szaman cieszy się z zasług elity, lecz informuje, iż zadanie nie zostało jeszcze w pełni wykonane - kapitan Garond oraz paladyni Parcival i Orik zbiegli z zamku i udają się w stronę Przełęczy. Gdyby udało im się wyjść z Doliny istnieje duże prawdopodobieństwo, że donieśliby o wszystkim Lordowi Hagenowi. Paladyni z miasta ruszyliby odbić zamek, a tego orkowie mogliby już nie przeżyć. Wobec tego Ur-Shak nakazuje swemu elicie udać się w kierunku przełęczy. Przed mostem wysyła do Beliara Parcivala, za mostem Orika, a kilka metrów dalej Garonda. Śmierć dowódców bardzo cieszy Ur-Shaka, który daje Bumshakowi kolejne zlecenia.

CiekawostkiEdytuj

  • Engor jest jedynym człowiekiem, który przeżył szturm, jednak ma ludzką gildię, więc jego spotkanie z orkami skończyłoby się nieciekawie (co widać po dostaniu się do niego przy pomocy kodów).
  • W oryginalnej fabule sagi szturm również ma miejsce, lecz nie można w nim uczestniczyć, gdyż w jego trakcie Bezimienny zapewne dopływał już do wybrzeży kontynentu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki