Szpon Beliara – magiczny miecz, występujący w Gothic II: Noc Kruka. Został wykuty przez Beliara z czarnej rudy. Emanuje mroczną energią. Jest to bardzo potężna broń, która dostosowuje się do umiejętności swego pana. Może stać się bronią jednoręczną, dwuręczną, a także, w razie potrzeby, zaklęciem w postaci runy.

Przed akcją gry Edytuj

Szpon Beliara został przyniesiony do Jarkendaru przez Quarhodrona, który zdobył go w wielkiej bitwie poza murami miasta. Quarhodron używał go, a kiedy przyszedł czas, przekazał miecz swojemu synowi, Rademesowi. W krótkim czasie miecz opętał Rademesa, który pod wpływem jego złej mocy rozpoczął bratobójczą wojnę, która zakończyła się upadkiem Jarkendaru i zalaniem go przez morze. Rademes został zamknięty w Świątyni Adanosa razem ze Szponem, gdzie miał spoczywać przez całą wieczność.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Miecz został znaleziony przez Kruka, który przebywał w świątyni w Jarkendarze. Bezimienny musi pokonać Kruka i zabrać mu Szpon, po czym może oddać go Magom Wody, którzy poświęcą oręż odmętom wód lub zatrzymać miecz dla siebie. Gdy Beliar pozwoli na używanie mocy Szponu przez modlitwę do posągu Beliara, ma on szanse na dodatkowe obrażenia w postaci gromu. Jeżeli Bezimienny zdecyduje się na zatrzymanie Szponu, to i tak zostanie on mu skradziony przez piratów razem z Esmeraldą na początku Gothic 3.

Content Mod 2.6 Edytuj

Można go znaleźć przy zwłokach martwego pirata na wyspie nieopodal Bakareshu. Jest dwuręczny oraz płonie w identyczny sposób jak Miecz demona. Wymaga 200 punktów siły oraz umiejętności Duży Oręż II. Zadaje 140 punktów obrażeń i zapewnia użytkownikowi dodatkowe 30 punktów do ochrony przed energią oraz zwiększa jego siłę życiową, oraz manę o 40 punktów. Można go sprzedać za 16800 złotych monet. Posiada opis: To miecz, który zdobyłem w Jarkendarze, jednak jego moc jakby osłabła. Można go także przywołać kodem.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Zły Sen ma go Xardas.
  • Za pomocą kodu itmw_beliarweapon_fire można przyzwać jego płonącą wersję, zadającą maksymalną (195) ilość obrażeń.
  • Wpisując itmw_beliarweapon_2h/1h_20, można pozyskać jego finalną, a co za tym idzie, także najlepszą wersję miecza jedno lub dwuręcznego.
  • Miecz będzie zwiększał swą moc tylko do pięćdziesiątego poziomu postaci.
  • W modyfikacji Content Mod 2.4 jest do zdobycia 'Szpon Beliara bez jego mocy', czyli Gniew Beliara i można go kupić u Xardasa.
  • Nawet jeśli piraci ukradli Szpon, wciąż nie mogli go użyć, ponieważ jego panem pozostał Bezimienny.
  • Saturas twierdzi, iż Szpon Beliara to wyjątkowa broń, która ma swoją duszę i własną wolę.
  • W modyfikacji L'HIVER Edition, jeśli bohater odda miecz Saturasowi, otrzyma w nagrodę 10 punktów nauki.
  • Z niewiadomych powodów jest szczególnie skuteczny przeciw golemom (za każdym razem uderza podwójnymi błyskawicami).
  • Jeżeli bohater spróbuje zaatakować Szponem smoka ożywieńca, to pioruny tej broni będą uderzać w niego zamiast przeciwnika.
  • W modyfikacji Returning Ashtar, jeden ze złotych smoków, twierdzi, iż broń wykuta była dla arcydemona S'enyaka i przez długi czas była więzieniem dla jego nieśmiertelnej duszy. Miał on też być odpowiedzialny za zniszczenie Jarkendaru.
  • W Returning 2.0 wyglądem przypomina Ostrze Mrozu z serii gier Warcraft.
  • Jeżeli przeciwnik zostanie zaatakowany ciosem pioruna i będzie to atak śmiertelny, to nie zawsze ofiara pada od razu. Gdy napisane jest na ekranie, iż dostaliśmy ok. ilość PD po takim ataku, to wróg przez krótką chwilę dalej może nas atakować, po czym skona.

Więcej z Fandomu