FANDOM

Szkielet – ożywieniec, występujący we wszystkich częściach serii Gothic. Są to ożywione kości umarłego człowieka.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry szkielety posiadają wyszczerbione topory i zardzewiałe miecze, z reguły pilnują jakichś łupów w jaskiniach i innych mrocznych miejscach. Znajdują się na przykład w krypcie pod kamiennym kręgiem i Wieży Mgieł. Można spotkać także magów, zwiadowców i wojowników.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W tej części gry szkielety posiadają broń dwuręczną – zardzewiały miecz dwuręczny oraz zniszczony pancerz. Można je spotkać w mrocznych zakątkach całej wyspy Khorinis, a także w podziemiach klasztoru Magów Ognia. Bezimienny może wyciągnąć z ich zwłok kości. Kilka osobników przebywa także na dworze Irdorath wraz z pomniejszymi szkieletami. Oprócz tego występują również magowie i potężna odmiana szkieletu – wojownik cienia.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 jest ich bardzo dużo. Występują czasami w dużych grupach. Znajdują się w każdym grobowcu przodków nordmarskich wojowników, jak i na cmentarzach. Mają pilnować grobowca zmarłych Nordmarczyków przed orkami, jednak ich gniew jest tak silny, że nie rozróżniają ich od ludzi. Używają zardzewiałych mieczy, drewnianych tarcz i zwykłych łuków.

ArcaniA Edytuj

W Arcanii wiele ich znajduje się w jaskiniach i podziemnych kryptach. Tak samo jak w Gothic 3, do walki używają jednoręcznych mieczy, tarcz i łuków. Niektóre szkielety używają magii.

Specjalne Edytuj

Zwykłe szkielety: Edytuj

Wojownicy cienia: Edytuj

Magowie: Edytuj

Nordmarczycy Edytuj

Inne: Edytuj

Taktyka Edytuj

Walka ze szkieletami w dużej mierze przypomina walkę z ludźmi – ich ataki można blokować, są też dosyć szybkie i unikają ciosów. Należy uważać na nie w początkowych etapach rozgrywki, zwłaszcza, że często spotyka się je w grupach. Są niemal niewrażliwe na zwykłe pociski, jednak magia znacząco ich rani.

Specjalne zaklęcie śmierć ożywieńcom lub czary bojowe paladynów, takie jak święta strzała, zostały stworzone do walki z takimi właśnie stworzeniami.

Ciekawostki Edytuj

  • We wszystkich częściach, mimo iż nie żyją, gdy zostają zranieni bronią białą to krwawią i odczuwają ból, wyraźnie cofając się.
  • W Gothic 3 w wieży Xardasa w Nordmarze występuje ożywieńczy sługa. Jest to jedyny szkielet, którego aby zabić, trzeba normalnie dobić.
  • W drugiej części gry, jeśli Bezimienny przemieni się za pomocą kodów w szkielet, a następnie zanurkuje w wodzie, zacznie otrzymywać obrażenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki