Fandom

Gothicpedia

Szkielet

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Szkielet
G • G2 • G2:NK • G3
Skeletonfinal.png
Szkielet

Informacje
Typ
Ożywieniec
Punkty Doświadczenia
250
Siła/Zręczność
90/30
Punkty Życia
300
Występowanie
Kod
Skeleton
Szkielet
G • G2 • G2:NK • G3
Szkielet (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Szkielet

Informacje
Typ
Ożywieniec
Punkty Doświadczenia
230
Siła/Zręczność
90/90
Punkty Życia
180
Występowanie
Kod
Skeleton
Szkielet
G • G2 • G2:NK • G3
Szkielet (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Szkielet

Informacje
Typ
Ożywieniec
Punkty Doświadczenia
300
Siła/Zręczność
100/100
Punkty Życia
150
Występowanie
Kod
Skeleton
Szkielet
G • G2 • G2:NK • G3
Szkielet (Gothic 3) (by Gothicfan94).png
Szkielet

Informacje
Typ
Ożywieniec
Występowanie
Kod
Skeleton

Szkielet – ożywieniec, występujący we wszystkich częściach serii Gothic. Są to ożywione kości umarłego człowieka.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry szkielety posiadają wyszczerbione topory i zardzewiałe miecze, z reguły pilnują jakichś łupów w jaskiniach i innych mrocznych miejscach. Znajdują się na przykład w krypcie pod kamiennym kręgiem i Wieży Mgieł. Można spotkać także magów, zwiadowców i wojowników.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W tej części gry szkielety posiadają broń dwuręczną – zardzewiały miecz dwuręczny oraz zniszczony pancerz. Można je spotkać w mrocznych zakątkach całej wyspy Khorinis, a także w podziemiach klasztoru Magów Ognia. Bezimienny może wyciągnąć z ich zwłok kości. Kilka osobników przebywa także na dworze Irdorath wraz z pomniejszymi szkieletami. Oprócz tego występują również magowie i potężna odmiana szkieletu – wojownik cienia.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 jest ich bardzo dużo. Występują czasami w dużych grupach. Znajdują się w każdym grobowcu przodków nordmarskich wojowników, jak i na cmentarzach. Mają pilnować grobowca zmarłych Nordmarczyków przed orkami, jednak ich gniew jest tak silny, że nie rozróżniają ich od ludzi. Używają zardzewiałych mieczy, drewnianych tarcz i zwykłych łuków.

Specjalne Edytuj

Zwykłe szkielety: Edytuj

Wojownicy cienia: Edytuj

Magowie: Edytuj

Nordmarczycy Edytuj

Inne: Edytuj

Taktyka Edytuj

Walka ze szkieletami w dużej mierze przypomina walkę z ludźmi – ich ataki można blokować, są też dosyć szybkie i unikają ciosów. Należy uważać na nie w początkowych etapach rozgrywki, zwłaszcza, że często spotyka się je w grupach. Są niemal niewrażliwe na zwykłe pociski, jednak magia znacząco ich rani.

Specjalne zaklęcie Śmierć Ożywieńcom lub czary bojowe paladynów, takie jak Święta Strzała, zostały stworzone do walki z takimi właśnie stworzeniami.

Ciekawostki Edytuj

  • We wszystkich częściach, mimo iż "nie żyją", gdy zostają zranieni bronią białą to krwawią i odczuwają ból, wyraźnie cofając się.
  • W modyfikacji The Returning dzierżą Przeklęty miecz Dwuręczny.
  • W Gothic 3 w wieży Xardasa w Nordmarze występuje Ożywieńczy sługa. Jest to jedyny szkielet, którego aby zabić, trzeba normalnie dobić.
  • W drugiej części gry przemieniając się w szkieleta za pomocą kodów i nurkując nim w wodzie, będziemy otrzymywać obrażenia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki