Fandom

Gothicpedia

Szamani orków

5224strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Ork szaman – typ orków, występujący w każdej części serii Gothic. Są to kapłani, dbający o wiarę w Śniącego lub Beliara.

Gothic Edytuj

Używają czaru kula ognia za pomocą orkowego kostura o nazwie Grachtnakk. Noszą pióropusze i ozdobne przepaski. Czterech szamanów przebywa w mieście orków modląc się do figurki Śniącego. Jednym z imiennych szamanów jest Ur-Shak.

Gothic II Edytuj

Wspierają duchowo wojowników orków oraz elitarnych orków w oblężeniu zamku paladynów w Górniczej Dolinie. Do walki używają lekkich orkowych toporów. Przywódcą orków w Górniczej Dolinie jest jeden z szamanów  Hosh-Pak, który przebywa na klifie, koło zamku paladynów. Później jego miejsce zajmuje Ur-Shak.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Występują jeszcze dwaj orkowi szamani, przebywają oni w kanionie w Jarkendarze, przy bibliotece uczonych. Wódz hordy wraz z jednym szamanem bez imienia modlą się do Beliara oraz wspomagają pozostałych orków.

Gothic 3 i Zmierzch Bogów Edytuj

Są odziani w białe szaty, niektórzy szamani do walki używają kosturów z ostrzem. Używają również czarów, takich jak kula ognia, lodowa lanca oraz leczenie. Szamani orków zajmują się także alchemią. Najpotężniejszymi z nich są między innymi Grok i mistrz przywołań. Zapewniają magiczne wsparcie orkowej armii. Swoją siedzibę mają w mieście Geldern.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki