FANDOM

Szakal – postać, występująca w Gothic. Jest strażnikiem Gomeza, mieszkającym w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Sprawia wrażenie człowieka silnego i zdolnego do agresji, ale jest dość mądry i wyrozumiały, o czym Bezimienny może się dowiedzieć, gdy oferuje mu drobny datek za ochronę. W przypadku, gdy bohater odmówi, Szakal nie mści się na nim. Po strasznych wydarzeniach w kolonii w czwartym rozdziale dowodzi oddziałem ruszającym do ataku na Wolną Kopalnię. Po jej zdobyciu pilnuje wraz z dwoma strażnikami wejścia do szybu kopalni. Gdy do kopalni przybywa Bezimienny, Szakal nie kryje do niego urazy. Następnie atakuje go wraz z dwoma strażnikami i ginie z ręki bohatera lub Gorna.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Nie nosi on swojej kuszy. Nic więcej u niego się nie zmienia.

Dolina Zombie Edytuj

Bartholo wysłał kilku ludzi dowodzonych przez Szakala na Ziemie orków. Po wybuchu plagi zombie tylko on przeżył, ale nagle jeden z zombie ugryzł Szakala, który zaczął powoli zmieniać się w ożywieńca. Dwa tygodnie później Bartholo wysyła Bragusa, by znalazł Szakala i przekazał mu list. Bohater znajduje go w miejscu, gdzie w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka są zwłoki martwego Olava. Szakal prosi bohatera o szybką śmierć z jego ręki. Później staje się on zombie, a Bragus zabija Szakala, jednocześnie wyzwalając go.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako jedyny w Starym Obozie nosi topór.
  • Nawet, gdy główny bohater zapłaci Szakalowi za ochronę, to i tak w razie potrzeby nie otrzyma od niego pomocy.
  • W modyfikacji Returning występuje broń Łamacz kości Szakala.